Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissen" data-source="post: 152076" data-attributes="member: 56884"><p>Friska_Viljor: Tack för synpunkterna. Jag var faktiskt inne på ett par något längre (typ kring 175cm) men hade massa funderingar om att det kanske inte skulle vara tillräckligt stor skillnad mot mina nuvarande gamla Völkl Vertigo i 184cm (22m radie har jag för mig).</p><p></p><p>En typiskt Stockholmsbacke har ju fallhöjd <100m så just där vill man ju svänga så mycket det bara går för att få lite kul. Men det kanske är så att ett par 175cm skidor med ~16m radie skulle vara kul även där?</p><p></p><p>Tyvärr har jag inte riktigt kunnat bestämma mig om jag skall skaffa en Romme/Flottsbro-kompromiss eller två par; en ren "Stockholmsskida" och en som drar år storslalom hållet för Romme/Järvsö. Ångest...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissen, post: 152076, member: 56884"] Friska_Viljor: Tack för synpunkterna. Jag var faktiskt inne på ett par något längre (typ kring 175cm) men hade massa funderingar om att det kanske inte skulle vara tillräckligt stor skillnad mot mina nuvarande gamla Völkl Vertigo i 184cm (22m radie har jag för mig). En typiskt Stockholmsbacke har ju fallhöjd <100m så just där vill man ju svänga så mycket det bara går för att få lite kul. Men det kanske är så att ett par 175cm skidor med ~16m radie skulle vara kul även där? Tyvärr har jag inte riktigt kunnat bestämma mig om jag skall skaffa en Romme/Flottsbro-kompromiss eller två par; en ren "Stockholmsskida" och en som drar år storslalom hållet för Romme/Järvsö. Ångest... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Tillbaka
Topp