Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissen" data-source="post: 152084" data-attributes="member: 56884"><p>Anders_Nilson: Jag antar att du menar Sportster XS, för någon XTS hittar jag inte på Scotts hemsida i alla fall? Om nu så är fallet så borde den hamna i min andra lista och Scott Genius SDR i den övre, eller?</p><p></p><p>Kanske petitesser, men jag tänkte vara ganska noga med var de olika modellerna hamnar för att kunna göra vettiga jämförelser och, i slutändan, ett val som jag är nöjd med. Det är ju en djungel av coola beteckningar ute där så det tar sin tid att greppa vokabulären.</p><p></p><p>Ace: Jag ser på Dynastars hemsida att det både finns en Speed Omeglass och en Speed Omeglass Comp. Jag antar att Comp:en hamnar i min första lista och den förstnämnda i min andra lista?</p><p></p><p>Har också försökt mappa in Head:s sortiment i mina kategorier, men deras namngivning känns lite rörig jämfört med vad man hittar hos Völkl, Fischer och Blizzard tex. Får väl läsa lite till...</p><p></p><p>Jag skall försöka provåka ett par Head Supershape i 165cm någon gång nästa vecka för att få någon form av referens, de har ju inte fått allför dåliga recensioner i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissen, post: 152084, member: 56884"] Anders_Nilson: Jag antar att du menar Sportster XS, för någon XTS hittar jag inte på Scotts hemsida i alla fall? Om nu så är fallet så borde den hamna i min andra lista och Scott Genius SDR i den övre, eller? Kanske petitesser, men jag tänkte vara ganska noga med var de olika modellerna hamnar för att kunna göra vettiga jämförelser och, i slutändan, ett val som jag är nöjd med. Det är ju en djungel av coola beteckningar ute där så det tar sin tid att greppa vokabulären. Ace: Jag ser på Dynastars hemsida att det både finns en Speed Omeglass och en Speed Omeglass Comp. Jag antar att Comp:en hamnar i min första lista och den förstnämnda i min andra lista? Har också försökt mappa in Head:s sortiment i mina kategorier, men deras namngivning känns lite rörig jämfört med vad man hittar hos Völkl, Fischer och Blizzard tex. Får väl läsa lite till... Jag skall försöka provåka ett par Head Supershape i 165cm någon gång nästa vecka för att få någon form av referens, de har ju inte fått allför dåliga recensioner i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Tillbaka
Topp