Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissen" data-source="post: 152088" data-attributes="member: 56884"><p>Ok på Omeglass:en Ace. Jag har läst att en anledningen till begränsningen av radie har att göra med skaderisken, men om det är sanning eller inte har jag ingen aning om. Och du har helt rätt ang svängandet, jag vill få en ordentlig kontrast till mina nuvarande höghastighets GS-svängar.</p><p></p><p>Sitter precis och tittar på Atomics hemsida. Som jag förstår det så är de ST11:or som baver nämner en snällare variant av SL11:orna och skulle alltså hamna i min andra lista. Atomic har i alla fall en logisk struktur på sina namn vilket gör det enkelt att sätta skidorna i jämförbara kategorier.</p><p></p><p>Jag har kikat lite på Sport-Conrad, men inte kunnat hitta några av skidorna i min första lista där, utan bara de "snällare" varianterna. Nu kanske det finns fler nätbutiker, men Conrad är den enda jag känner till.</p><p></p><p>Nu har det blivit en ganska gedigen lista på intressanta skidor och jag är jäkligt sugen på att testa några. Problemet är ju som vanligt att det som normalt hyrs ut är skidor i helt andra kategorier än vad som diskuteras här :-(</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissen, post: 152088, member: 56884"] Ok på Omeglass:en Ace. Jag har läst att en anledningen till begränsningen av radie har att göra med skaderisken, men om det är sanning eller inte har jag ingen aning om. Och du har helt rätt ang svängandet, jag vill få en ordentlig kontrast till mina nuvarande höghastighets GS-svängar. Sitter precis och tittar på Atomics hemsida. Som jag förstår det så är de ST11:or som baver nämner en snällare variant av SL11:orna och skulle alltså hamna i min andra lista. Atomic har i alla fall en logisk struktur på sina namn vilket gör det enkelt att sätta skidorna i jämförbara kategorier. Jag har kikat lite på Sport-Conrad, men inte kunnat hitta några av skidorna i min första lista där, utan bara de "snällare" varianterna. Nu kanske det finns fler nätbutiker, men Conrad är den enda jag känner till. Nu har det blivit en ganska gedigen lista på intressanta skidor och jag är jäkligt sugen på att testa några. Problemet är ju som vanligt att det som normalt hyrs ut är skidor i helt andra kategorier än vad som diskuteras här :-( [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Synpunkter på SL-skidor önskas
Tillbaka
Topp