Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Systemkamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 988246" data-attributes="member: 96738"><p>Slutar tiden för sport fotografering skall helst vara snabbare än så. I goda ljustförhållanden och med BRA objektiv kan man ligga på 1/4000 eller i dem intervallerna för bästa sportbilder. Och inomhus med ett objektiv som blir 5.6 vid full inzoomning så kommer det inte att fungera. Punkt. </p><p>Eller, det kan fungera, men bilderna kommer bli antingen mörka, skakiga eller sakna den önskade effekten. När man fotograferar snabba sporter vill man kunna frysa händelsen, det ger en bättre känsla. </p><p>Sen finns det undantag, en proffsfotograf kan få grymma bilder med en liten kompaktkamera. Men han är som namnet antyder ett \"proffs\" och ingen nybörjare som ska köpa sin första systemkamera. Och även om jag förespråkar att man ska lära sig kameran snarare än att spenderar pengar, så finns det vissa nödvändiga inköp/saker man ska undvika, för att inte tröttna på fotograferingen, det får än även att utvecklas då man hela tiden måste experimentera med inställningar, vinklar och ljus.</p><p></p><p>Sen det där med att jag borde veta att allt hänger på objektiven; skrev minst 3 gånger att allt hänger på objektiv, lade till och med upp en budgettplan där jag la 4/6 av mina pengar på objektiv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 988246, member: 96738"] Slutar tiden för sport fotografering skall helst vara snabbare än så. I goda ljustförhållanden och med BRA objektiv kan man ligga på 1/4000 eller i dem intervallerna för bästa sportbilder. Och inomhus med ett objektiv som blir 5.6 vid full inzoomning så kommer det inte att fungera. Punkt. Eller, det kan fungera, men bilderna kommer bli antingen mörka, skakiga eller sakna den önskade effekten. När man fotograferar snabba sporter vill man kunna frysa händelsen, det ger en bättre känsla. Sen finns det undantag, en proffsfotograf kan få grymma bilder med en liten kompaktkamera. Men han är som namnet antyder ett \"proffs\" och ingen nybörjare som ska köpa sin första systemkamera. Och även om jag förespråkar att man ska lära sig kameran snarare än att spenderar pengar, så finns det vissa nödvändiga inköp/saker man ska undvika, för att inte tröttna på fotograferingen, det får än även att utvecklas då man hela tiden måste experimentera med inställningar, vinklar och ljus. Sen det där med att jag borde veta att allt hänger på objektiven; skrev minst 3 gånger att allt hänger på objektiv, lade till och med upp en budgettplan där jag la 4/6 av mina pengar på objektiv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Systemkamera
Tillbaka
Topp