Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perhas" data-source="post: 219332" data-attributes="member: 66698"><p>Min utrustning er lik liber_cacaneus: Så lite som mulig på vanlige dagsturer!</p><p>Sekk: Osprey Switch 25+5 (liten sekk = mindre plass til unødvendige greier)</p><p>Sonde, spade (metall!)</p><p>Førstehjelpspakke (inkl. nødduk)</p><p>Votter i ull + vindtrekk</p><p>Ekstra ulltrøye (det er godt å skifte til tørt etter en svett oppstigning)</p><p>Liv duntröya (deilig og varm til matpausen)</p><p>Lite sitteunderlag (30x50 cm)</p><p>Matpakke</p><p>Energybars i hoftelommen på sekken</p><p>Swiss Army Kniv og solkrem i den andre hoftelommen på sekken</p><p>Flaske med drikke og/eller 3 liter Camelbak vinterisolert drikkepose</p><p>Hodelykt</p><p>Skalljakke (har en lett HH eVent (bedre enn GoreTex?) jakke med nettingfor)</p><p>Fleece hals</p><p>Balaklava i neopren (når det virkelig blåser opp så det pisker i ansiktet er den god å ha)</p><p>Lue i strikket ull</p><p>Ekstra reim for å bære skiene på sekken i A-form</p><p></p><p>Påkledning:</p><p>Tynt ullundertøy (lange underbukser og trøye)</p><p>Skallbukse med gode luftemuligheter</p><p>Vindtett Softshell jakke (genialt plagg for de fleste situasjoner unntatt regn og sterk vind)</p><p>Gode alpinsokker</p><p>Tynne hansker i fleece</p><p>2 x Buff (en som hals og en som lue om det ikke er for kaldt. Da har jeg på ullue og tar kanskje med en ekstra vindtett foret lue i sekken) </p><p>tranceiver (den skal være på og på kroppen hele tiden og ikke i sekken!)</p><p>hjelm, goggles og kneskydd (På vei opp henger dette i en Hagløf watatite pose som jeg putter fellene (stighudar) i på vei ned)</p><p>Solbriller</p><p></p><p>Jeg burde kanskje ha med reservedeler til bindingen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perhas, post: 219332, member: 66698"] Min utrustning er lik liber_cacaneus: Så lite som mulig på vanlige dagsturer! Sekk: Osprey Switch 25+5 (liten sekk = mindre plass til unødvendige greier) Sonde, spade (metall!) Førstehjelpspakke (inkl. nødduk) Votter i ull + vindtrekk Ekstra ulltrøye (det er godt å skifte til tørt etter en svett oppstigning) Liv duntröya (deilig og varm til matpausen) Lite sitteunderlag (30x50 cm) Matpakke Energybars i hoftelommen på sekken Swiss Army Kniv og solkrem i den andre hoftelommen på sekken Flaske med drikke og/eller 3 liter Camelbak vinterisolert drikkepose Hodelykt Skalljakke (har en lett HH eVent (bedre enn GoreTex?) jakke med nettingfor) Fleece hals Balaklava i neopren (når det virkelig blåser opp så det pisker i ansiktet er den god å ha) Lue i strikket ull Ekstra reim for å bære skiene på sekken i A-form Påkledning: Tynt ullundertøy (lange underbukser og trøye) Skallbukse med gode luftemuligheter Vindtett Softshell jakke (genialt plagg for de fleste situasjoner unntatt regn og sterk vind) Gode alpinsokker Tynne hansker i fleece 2 x Buff (en som hals og en som lue om det ikke er for kaldt. Da har jeg på ullue og tar kanskje med en ekstra vindtett foret lue i sekken) tranceiver (den skal være på og på kroppen hele tiden og ikke i sekken!) hjelm, goggles og kneskydd (På vei opp henger dette i en Hagløf watatite pose som jeg putter fellene (stighudar) i på vei ned) Solbriller Jeg burde kanskje ha med reservedeler til bindingen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Tillbaka
Topp