Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 219756" data-attributes="member: 66533"><p>Centralbyråkraten: Jag ville ha en sådan där säck som heliguiderna i Hemavan har (Osprey Ceres 38 liter) så jag köpte en sån. Den kostade typ 1300 kr. Det har dock inte blivit så mycket turer med den eftersom jag oftast inte har behov av så stor packvolym. Sen har den faktiskt ett ganska fjantigt avbärarbälte så om man ska bära skidorna på säcken så får man bära hela tyngden på axlarna. Bärsystemet på Heli pro är rejält och passar mig väldigt bra. Säcken sitter som klistrad på ryggen.</p><p></p><p>Vart vill jag komma med det här då? Jo; det finns större säckar i Ceres-serien 50 och 70 liter och dom har bra bärsystem. Avbärarbältet är samma som på Aether 60 och en sådan har jag till vandringar på sommaren så jag har erfarenhet av det. Kvaliteten på Ospreysäckarna är också bra så jag kan tipsa dig om att ta en titt på Osprey Ceres 50 om du söker en alpin säck. Givet att den inte är lika slittålig som en Climber, men den är sannolikt lättare och har diverse praktiska detaljer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 219756, member: 66533"] Centralbyråkraten: Jag ville ha en sådan där säck som heliguiderna i Hemavan har (Osprey Ceres 38 liter) så jag köpte en sån. Den kostade typ 1300 kr. Det har dock inte blivit så mycket turer med den eftersom jag oftast inte har behov av så stor packvolym. Sen har den faktiskt ett ganska fjantigt avbärarbälte så om man ska bära skidorna på säcken så får man bära hela tyngden på axlarna. Bärsystemet på Heli pro är rejält och passar mig väldigt bra. Säcken sitter som klistrad på ryggen. Vart vill jag komma med det här då? Jo; det finns större säckar i Ceres-serien 50 och 70 liter och dom har bra bärsystem. Avbärarbältet är samma som på Aether 60 och en sådan har jag till vandringar på sommaren så jag har erfarenhet av det. Kvaliteten på Ospreysäckarna är också bra så jag kan tipsa dig om att ta en titt på Osprey Ceres 50 om du söker en alpin säck. Givet att den inte är lika slittålig som en Climber, men den är sannolikt lättare och har diverse praktiska detaljer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Tillbaka
Topp