Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 220005" data-attributes="member: 16052"><p>Hej och hå!</p><p>Jag tänkte ge min syn på vätskesäckar. De är skitbra om de är riktigt gjorda som tex. Camelbak men det finns ett helt gäng halvkassa varianter som läcker, går hål på, svåra att dricka ur osv. Men vad många här inte har insett är att vid vinteranvändning så är det minus grader och vatten fryser då! Självklart kan man ha varmvatten i säcken thermomaterial runt slangen men det slutar oftast med att det nånstans fryser ändå om det är kallt. Jag har själv experimenterat flertalet gånger med att stoppa munstycket på varmare ställen men det gör det hela rätt osmidigt.Man kan även köra in slangen i armhålsventilationen och ha den i jackan men då måste du öppna jackan varje gång du ska dricka och då missar du poängen ändå.</p><p></p><p>Men om det inte är minusgrader så rekommenderar jag Camelbak Unbottle. Den är hållbar med bra munstycke och avstängningsmojäng (fryser skitsnabbt i kylan).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 220005, member: 16052"] Hej och hå! Jag tänkte ge min syn på vätskesäckar. De är skitbra om de är riktigt gjorda som tex. Camelbak men det finns ett helt gäng halvkassa varianter som läcker, går hål på, svåra att dricka ur osv. Men vad många här inte har insett är att vid vinteranvändning så är det minus grader och vatten fryser då! Självklart kan man ha varmvatten i säcken thermomaterial runt slangen men det slutar oftast med att det nånstans fryser ändå om det är kallt. Jag har själv experimenterat flertalet gånger med att stoppa munstycket på varmare ställen men det gör det hela rätt osmidigt.Man kan även köra in slangen i armhålsventilationen och ha den i jackan men då måste du öppna jackan varje gång du ska dricka och då missar du poängen ändå. Men om det inte är minusgrader så rekommenderar jag Camelbak Unbottle. Den är hållbar med bra munstycke och avstängningsmojäng (fryser skitsnabbt i kylan). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Ta bort denna!
Tillbaka
Topp