Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ta bort rost från stålkantens undersida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 1000478" data-attributes="member: 75055"><p>He he, nu tror jag ju inte att ACE, Lindborg & Fredric är ute efter att lura mig. Tvärtom har jag mycket stort förtroende för dem. Handlar snarare om att hitta rätt ambitioner för just min skidvård i relation till vilka krav jag har på glid.</p><p></p><p>Alla kloka ord till trots så tror jag faktiskt att jag fortsätter med min metod. Om det inte spelar så stor roll när det är stenhårt så behöver jag inte göra det på pistskidorna. Skulle vara på fetingarna då, men det känns ändå överambitiöst att lägga detta krut på 115mm breda skidor och samtidigt åka runt med bylsiga kläder och inte borsta skidorna. Jag kan ha helt fel. Skall testa att lämna in något av familjens par och ha lite glidtest vid tillfälle. Tack för all info och alla råd hursomhelst.</p><p></p><p>snorkel: Om jag nu (kanske till övrigas förfäran) lockat över dig till den mörka sidan så vill jag bara ge två viktiga råd (förutom rådet ovan att hålla rent):</p><p>1) Du <strong>måste</strong> fästa pansarfilen på något plant. Annars kommer den att böja sig för trycket och du får en konvex skida, flera graders hängning.</p><p>2) Du <strong>måste</strong> ha en arbetshandske på högerhand och låta det böjda pekrfingret följa skidans kant och hindra filen från att haka fast och glida in. Det kan bli helt förfärliga jack i belaget om den fastnar. Var också noga med vinkeln. Sträva efter att hålla filen så mycket längs med skidan det går. Då är risken mindre att den hakar fast. Vi som fortfarande håller fast vid pansarfil har väl hållt på med det i 25år och det har varit många misslyckanden på vägen innan handlaget nu sitter ganska bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 1000478, member: 75055"] He he, nu tror jag ju inte att ACE, Lindborg & Fredric är ute efter att lura mig. Tvärtom har jag mycket stort förtroende för dem. Handlar snarare om att hitta rätt ambitioner för just min skidvård i relation till vilka krav jag har på glid. Alla kloka ord till trots så tror jag faktiskt att jag fortsätter med min metod. Om det inte spelar så stor roll när det är stenhårt så behöver jag inte göra det på pistskidorna. Skulle vara på fetingarna då, men det känns ändå överambitiöst att lägga detta krut på 115mm breda skidor och samtidigt åka runt med bylsiga kläder och inte borsta skidorna. Jag kan ha helt fel. Skall testa att lämna in något av familjens par och ha lite glidtest vid tillfälle. Tack för all info och alla råd hursomhelst. snorkel: Om jag nu (kanske till övrigas förfäran) lockat över dig till den mörka sidan så vill jag bara ge två viktiga råd (förutom rådet ovan att hålla rent): 1) Du [b]måste[/b] fästa pansarfilen på något plant. Annars kommer den att böja sig för trycket och du får en konvex skida, flera graders hängning. 2) Du [b]måste[/b] ha en arbetshandske på högerhand och låta det böjda pekrfingret följa skidans kant och hindra filen från att haka fast och glida in. Det kan bli helt förfärliga jack i belaget om den fastnar. Var också noga med vinkeln. Sträva efter att hålla filen så mycket längs med skidan det går. Då är risken mindre att den hakar fast. Vi som fortfarande håller fast vid pansarfil har väl hållt på med det i 25år och det har varit många misslyckanden på vägen innan handlaget nu sitter ganska bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ta bort rost från stålkantens undersida
Tillbaka
Topp