Ta med barnvagn från Östersunds flygplats till Åre

Nickel

Ny medlem
Jag har en fråga av det mer udda slaget. Jag har bokat resa för hela familjen till Åre vecka 11 (världscup och allt).

Minstingen i familjen behöver fortfarande barnvagn. Att ta med barnvagnen på flyget var inte några problem. Men sen tog det stopp.

Jag kollade med Flygtaxi. De har en speciell transfer från Frösöflygplats (Östersund) till Åre.
MEN man får bara ta med en resväska och en packe skidor.
Man kan inte ens betala extra för barnvagnen. Det är bara stopp. Alternativet är att ta egen taxi men då kostar det fläsk.

Jag behöver lite tips om hur man skulle kunna ta med sig barnvagnen från flygplatsen till Åre. Kan man skicka med bussgods? Muta en taxichaffis som ändå ska åka den vägen eller vad ska jag göra? Är det kanske nån som känner nån som åker denna sträcka ganska ofta och mot skälig ersättning kan ta vagnen i bagageutrymmet?

Det går busstransfer från Frösön till Åre, dock kostar det 300 kr per person.
Hittade tyvärr ingen bra sida med info.

Transfern under sportlov/påsk brukar vara buss från Frösön och då kan jag inte se nåt problem egentligen! Under mindre veckor samt lågfrekventerade avgångar brukar det vara minibuss.
Mitt råd är att bara köra! Vafan vi har en barnvagn och ska till Åre!! Är inte chauffören/föraren helt dum i huvet så löser dom det.
Du har inga kontakter i Åre annars som kan låna ut en vagn så ni slipper dra prylarna? Hur gammal är knodden vecka 11? Liggvagn? Nåt att sova i? Sittvagn?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp