Ta sig från Turin till Tignes

Haba

Ny medlem
Funderar på att dra till Tignes nu under påsken. Är ju ett jäkla stohej med resor och strunt men har iaf hittat en del schyssta flyg till Turin, och även Milano och Geneve. Turin-datumen funkade bäst så tar det i första hand. Problemet är då att ta sig från Turin till Tignes. Hyrbil blir lite väl dyrt för två + att bara min kompis som kan köra + han har bara haft körkortet knappt ett år (knas med biluthyrare). Och italien är ju inte det mest turistvänliga landet enligt min mening så har svårt att hitta bra transport mellan orterna. Trenitalia är väl det närmsta jag kan komma nån sorts koncentrerad sida meeeeen...

Så iaf! Någon som har ett förslag på en bra resväg? Buss, tåg.... bil!? Även bra rutter från geneve och milano funkar bra (dock ej hyrbil...)

Tacksam för svar, och samtidigt kan jag ju passa på att höra om snömängden i tignes om det är nått att satsa på!

EDIT:

http://insurance.essentialtravel.co.uk/skiguide/france/tignes.htm

hitta det... meeen tider då? konstnad? :S Satans SJ! Varför finns ni inte i europa? =/

EDIT; 2

Hittade lite info från www.alpski-bus.com, och där skulle det kosta 93 Euro för en ToR till tignes från geneve. Fan 900 spänn! Sjukt! Billigare förslag mottages gärna :)

Senast ändrad:
Alpski-bus har jag åkt med i åratal och åkte med dem i år igen.. Är nog enda bussbolaget som kör hela vägen upp till Tignes för det är då det enda bussbolaget jag har hört talas om av mina polare o när jag sökt på resor hit.

Snöläget här är bra, ligger tillräckligt för att täcka alla pister och parker, allt är öppet. Offpiste har inte varit bra på en vecka då det har varit soligt på dan och frost på natten. Nu är det soligt och nu i eftermiddags var det lite slushy, men i morse var det fast o fint. Kommer nog hålla sig bra resten av säsongen nu faktist...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp