Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ta steget utanför pisten.... hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vitalis66" data-source="post: 999809" data-attributes="member: 92285"><p>Va??? Det där med stödhjul resten av livet får du gärna utveckla? Jag köper att 115mm tiprocker räcker för dig som både har erfarenhet och ungdomen ;o) Men nu är det ju inte du som ska lära dig behärska offpisten och dessutom i dom svenska fjällen med dess totala frånvaro på en meters dump. Vilket gör att en bred fullrocker skida ger mer flyt för en 95 kilos nyfiken offpist entusiast i de cm 10cm puder han kan tänkas hitta. Än ett par tiprocker allmountain skidor.</p><p></p><p>För att ge dig ett målande exempel så föreställ dig att du ska dra upp min käre tjocke far med en 35 hästars husqvarna på ett par gamla trä vatten skidor! Det är omöjligt men om du istället prövar med ett par Wakeskis så går det galant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vitalis66, post: 999809, member: 92285"] Va??? Det där med stödhjul resten av livet får du gärna utveckla? Jag köper att 115mm tiprocker räcker för dig som både har erfarenhet och ungdomen ;o) Men nu är det ju inte du som ska lära dig behärska offpisten och dessutom i dom svenska fjällen med dess totala frånvaro på en meters dump. Vilket gör att en bred fullrocker skida ger mer flyt för en 95 kilos nyfiken offpist entusiast i de cm 10cm puder han kan tänkas hitta. Än ett par tiprocker allmountain skidor. För att ge dig ett målande exempel så föreställ dig att du ska dra upp min käre tjocke far med en 35 hästars husqvarna på ett par gamla trä vatten skidor! Det är omöjligt men om du istället prövar med ett par Wakeskis så går det galant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ta steget utanför pisten.... hjälp!
Tillbaka
Topp