Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ta tjänstledigt för att säsonga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 927537" data-attributes="member: 35991"><p>4800 skriver rätt bra grejer, är så sant att för att få ett gott öga från en arbetsgivare måste man slita lite först och bli lite "kompis". Gnäll inte när du får dra extra pass för att folk sjukanmäler sig på baksmällan osv.</p><p></p><p>När du sedan visat ditt värde och att du är en person som företaget har nytta av blir allt mycket enklare. Jag har ett helt okej jobb, ingen chefsposition iof, där jag tror mig kunna utvecklas. Jag bad om ledigt 3 månader för en liten sväng till Kanada mitt första år, som tur var funkade det och nu frågar chefen på hösten hur mycket skidor jag har tänkt att åka i vinter. Skulle inte påstå att jag är i mål med "planen", vill helst bo utomlands så gott som hela säsongen ett par år framöver och ändå har kvar mitt jobb, men jag kollar på det. </p><p>Viktigast är att inte låta något hindra skidåkningen (eller drömmen om man så vill), men därmed inte sagt att du måste säga upp dig varenda år och klippa alla band. Det går att kombinera saker bara du är tydlig med vad du vill gentemot din arbetsgivare.</p><p></p><p></p><p>Har gjort det också när jag jobbade på Statoil, har man ett "slit och släng" jobb tycker jag samma sak gäller, var tydlig med dina intentioner så löser sig allt. Finns sällan någon att tjäna på att säga "Fuck it" och bara dra, bättre att snacka med chefen, de förstår oftare än man tror. Och ja, jag fick tillbaka jobbet efter den säsongen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 927537, member: 35991"] 4800 skriver rätt bra grejer, är så sant att för att få ett gott öga från en arbetsgivare måste man slita lite först och bli lite "kompis". Gnäll inte när du får dra extra pass för att folk sjukanmäler sig på baksmällan osv. När du sedan visat ditt värde och att du är en person som företaget har nytta av blir allt mycket enklare. Jag har ett helt okej jobb, ingen chefsposition iof, där jag tror mig kunna utvecklas. Jag bad om ledigt 3 månader för en liten sväng till Kanada mitt första år, som tur var funkade det och nu frågar chefen på hösten hur mycket skidor jag har tänkt att åka i vinter. Skulle inte påstå att jag är i mål med "planen", vill helst bo utomlands så gott som hela säsongen ett par år framöver och ändå har kvar mitt jobb, men jag kollar på det. Viktigast är att inte låta något hindra skidåkningen (eller drömmen om man så vill), men därmed inte sagt att du måste säga upp dig varenda år och klippa alla band. Det går att kombinera saker bara du är tydlig med vad du vill gentemot din arbetsgivare. Har gjort det också när jag jobbade på Statoil, har man ett "slit och släng" jobb tycker jag samma sak gäller, var tydlig med dina intentioner så löser sig allt. Finns sällan någon att tjäna på att säga "Fuck it" och bara dra, bättre att snacka med chefen, de förstår oftare än man tror. Och ja, jag fick tillbaka jobbet efter den säsongen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ta tjänstledigt för att säsonga?
Tillbaka
Topp