Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ta tjänstledigt för att säsonga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 927558" data-attributes="member: 74439"><p>Inte för att vara elak men du är 19 år och saknar således högre utbildning. Det betyder att det jobb du har idag inte är speciellt "unikt" och det borde inte vara svårt att hitta fler liknande jobb om ett halvår igen. Inget illa menat!</p><p>Jag hade inte beviljat tjänstledigt till dig om jag vore din arbetsgivare efter vad jag erfar i tråden. Som sagt, med 19 år och ingen högre utbildning så är inte du heller "unik" även om alla naturligtvis är unika på sitt sätt och vackra på insidan och blablabla. Återigen, inget illa menat!</p><p>Sen vet vi ju inte hur ditt avtala ser ut, är det tre månaders uppsägningstid och chefen sätter sig på tvären så blir det ju inte så mycket säsong kvar...</p><p>För att slänga in ytterligare en aspekt så verkar det ju inte bli den bästa vintern i Alperna rent snömässigt i år heller, så att vänta en säsong behöver inte vara en så stor förlust som det kan verka.</p><p></p><p>Men som andra redan har sagt så se till att komma iväg medan du är ung och kan, snart sitter du där med ansvar, åtaganden, lån och annat totalt onödigt tjafs som gör att du inte kommer ur ekorrhjulet! Åk och lev livet innan det är för sent och du sitter där med en sambo som pratar om solresor till något exotiskt land du inte kan uttala och du kommer på dig själv med att gå ut till garaget och bara "plocka" lite med skidprylarna utan vare sig mål och mening i väntan på nästa andningspaus...</p><p></p><p>//Tompan, inte alls bitter av egna erfarenheter...inte alls...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 927558, member: 74439"] Inte för att vara elak men du är 19 år och saknar således högre utbildning. Det betyder att det jobb du har idag inte är speciellt "unikt" och det borde inte vara svårt att hitta fler liknande jobb om ett halvår igen. Inget illa menat! Jag hade inte beviljat tjänstledigt till dig om jag vore din arbetsgivare efter vad jag erfar i tråden. Som sagt, med 19 år och ingen högre utbildning så är inte du heller "unik" även om alla naturligtvis är unika på sitt sätt och vackra på insidan och blablabla. Återigen, inget illa menat! Sen vet vi ju inte hur ditt avtala ser ut, är det tre månaders uppsägningstid och chefen sätter sig på tvären så blir det ju inte så mycket säsong kvar... För att slänga in ytterligare en aspekt så verkar det ju inte bli den bästa vintern i Alperna rent snömässigt i år heller, så att vänta en säsong behöver inte vara en så stor förlust som det kan verka. Men som andra redan har sagt så se till att komma iväg medan du är ung och kan, snart sitter du där med ansvar, åtaganden, lån och annat totalt onödigt tjafs som gör att du inte kommer ur ekorrhjulet! Åk och lev livet innan det är för sent och du sitter där med en sambo som pratar om solresor till något exotiskt land du inte kan uttala och du kommer på dig själv med att gå ut till garaget och bara "plocka" lite med skidprylarna utan vare sig mål och mening i väntan på nästa andningspaus... //Tompan, inte alls bitter av egna erfarenheter...inte alls... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ta tjänstledigt för att säsonga?
Tillbaka
Topp