Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1100483" data-attributes="member: 138899"><p>K2 Pinnacle 95 är väl ett ypperligt val, grymt kul skida med bra kantgrepp och lekfulla egenskaper och väldigt lättåkta i dålig backar. Har åkt den några åk bara men har åkt desto mer på Pinnacle 105, blev säkert 30 dagar på dom i år, av 48 totalt, dom funkar till det mesta. Pinnacle 88 är lite mer pistorienterade men oxå en helt ok skida som inte speciellt krävande. Men skall du bara ha ett par till och mestadels pist anser jag 95:an vara bäst lämpad i Pinnacle serien. Jag tycker den är bättre än Enforcer 93.</p><p>Völkl Kendo är också ett givet alternativ.</p><p>Völkl RTM avråder jag från om man vill ha något annorlunda, är en pistskida med lite mer förlåtande egenskaper i dåliga snöförhållanden. Men absolut ingen allmountain skida.</p><p>Sen får man inte glömma Blizzard Brahma när man nämner riktigt bra allmountain, med fokus på pist i olika upplösningstillstånd.</p><p>Egentligen är det inte alls så stor skillnad på dessa, men stor skillnad mot dina Head Super shape.</p><p>Köper du några av ovanstående kan du köpa dom du finner till bäst pris</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1100483, member: 138899"] K2 Pinnacle 95 är väl ett ypperligt val, grymt kul skida med bra kantgrepp och lekfulla egenskaper och väldigt lättåkta i dålig backar. Har åkt den några åk bara men har åkt desto mer på Pinnacle 105, blev säkert 30 dagar på dom i år, av 48 totalt, dom funkar till det mesta. Pinnacle 88 är lite mer pistorienterade men oxå en helt ok skida som inte speciellt krävande. Men skall du bara ha ett par till och mestadels pist anser jag 95:an vara bäst lämpad i Pinnacle serien. Jag tycker den är bättre än Enforcer 93. Völkl Kendo är också ett givet alternativ. Völkl RTM avråder jag från om man vill ha något annorlunda, är en pistskida med lite mer förlåtande egenskaper i dåliga snöförhållanden. Men absolut ingen allmountain skida. Sen får man inte glömma Blizzard Brahma när man nämner riktigt bra allmountain, med fokus på pist i olika upplösningstillstånd. Egentligen är det inte alls så stor skillnad på dessa, men stor skillnad mot dina Head Super shape. Köper du några av ovanstående kan du köpa dom du finner till bäst pris /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Tillbaka
Topp