Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1100488" data-attributes="member: 162841"><p>En lite flagga för QST 106. Underbar skida som jag haft massor av kul med MEN i jämförelse med Supershape Ispeed finns en stor skillnad - hur de funkar i hög fart i hård pist. Är det viktigt att kunna stå på ordentligt i hård backe utan att det känns "mjukt och fladdrigt" så skulle jag välja bort Q106. Bonafide och Mantra funkar något bättre, men själv gillar jag Extrems Charger eller möjligen Project 100 ur de aspekterna. Övriga föreslagna har jag tyvärr kört för lite för att ha en absolut åsikt om.</p><p>Generellt tycker jag du inte bör gå i "breda-skidor-fällan" då du ändå ska vara mest i pist. Känns onödigt att kika på skidor på upp mot 100 i midja och bredare. Av de skidor som finns idag i kategorin "smalare-allmountain" har jag testat allt för lite för att ge förslag. </p><p></p><p>Själv kör jag en hel del på just Q106, men byter då det blir hårt och inte finns mycket utanför pisten. Då är det inte ovanligt att jag tex återfaller i mina gamla RC 4 för slalom resp storslalom. Fortfarande roliga i hög fart och hård pist...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1100488, member: 162841"] En lite flagga för QST 106. Underbar skida som jag haft massor av kul med MEN i jämförelse med Supershape Ispeed finns en stor skillnad - hur de funkar i hög fart i hård pist. Är det viktigt att kunna stå på ordentligt i hård backe utan att det känns "mjukt och fladdrigt" så skulle jag välja bort Q106. Bonafide och Mantra funkar något bättre, men själv gillar jag Extrems Charger eller möjligen Project 100 ur de aspekterna. Övriga föreslagna har jag tyvärr kört för lite för att ha en absolut åsikt om. Generellt tycker jag du inte bör gå i "breda-skidor-fällan" då du ändå ska vara mest i pist. Känns onödigt att kika på skidor på upp mot 100 i midja och bredare. Av de skidor som finns idag i kategorin "smalare-allmountain" har jag testat allt för lite för att ge förslag. Själv kör jag en hel del på just Q106, men byter då det blir hårt och inte finns mycket utanför pisten. Då är det inte ovanligt att jag tex återfaller i mina gamla RC 4 för slalom resp storslalom. Fortfarande roliga i hög fart och hård pist... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Tillbaka
Topp