Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ktmgurra" data-source="post: 1100511" data-attributes="member: 146516"><p>Hej där</p><p></p><p>Letar själv efter en mars/april skida ( uppkörd pist) och har åkt igenom ett gäng olika under vårsäsongen.</p><p>Har tröttnat på mina Ross E88 och soul 7 som jag använt till vårslasket tidigare</p><p>Tyvärr är det ofta korta längder som finns att prova och eftersom jag är 1,88 vill jag ha lite längre skidor.</p><p>Tittade först på skidor med runt 100 midja men insåg snabbt att i pist räcker det gott med runt 90, funkar även om man missar en sväng och hamnar i vegetationen. </p><p></p><p>Kört:</p><p>Enforcer 93,100</p><p>Kore 93,99,105</p><p>Invictus 99</p><p>QST 99</p><p>90eight ,100eight</p><p>säkert några fler som jag glömt.. de gjorde inget större avtryck</p><p></p><p>Men av de jag kört toppar Mantar M5 följt av Line supernatural 92 och god trea enforcer 93.</p><p>Söker en ganska stadig skida som går att pressa men även slösladda med på vägen hem från afterskin.</p><p>Mantran var riktigt trevlig....( som sagts tidigare)</p><p></p><p>Är svårt att rekommendera skidor eftersom alla har olika smak och tycke, är bästa att prova sig fram alt. köpa ett par man diggar och bara köra dem.</p><p></p><p>Sen har det väl gått lite inflation i skidbrydderiet, man har ju nästa fler par skidor i takboxen än klubbor i golfbagen.... tycker frugan iaf</p><p>Ytterligare ett I-lands problem som man måste brottas med.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ktmgurra, post: 1100511, member: 146516"] Hej där Letar själv efter en mars/april skida ( uppkörd pist) och har åkt igenom ett gäng olika under vårsäsongen. Har tröttnat på mina Ross E88 och soul 7 som jag använt till vårslasket tidigare Tyvärr är det ofta korta längder som finns att prova och eftersom jag är 1,88 vill jag ha lite längre skidor. Tittade först på skidor med runt 100 midja men insåg snabbt att i pist räcker det gott med runt 90, funkar även om man missar en sväng och hamnar i vegetationen. Kört: Enforcer 93,100 Kore 93,99,105 Invictus 99 QST 99 90eight ,100eight säkert några fler som jag glömt.. de gjorde inget större avtryck Men av de jag kört toppar Mantar M5 följt av Line supernatural 92 och god trea enforcer 93. Söker en ganska stadig skida som går att pressa men även slösladda med på vägen hem från afterskin. Mantran var riktigt trevlig....( som sagts tidigare) Är svårt att rekommendera skidor eftersom alla har olika smak och tycke, är bästa att prova sig fram alt. köpa ett par man diggar och bara köra dem. Sen har det väl gått lite inflation i skidbrydderiet, man har ju nästa fler par skidor i takboxen än klubbor i golfbagen.... tycker frugan iaf Ytterligare ett I-lands problem som man måste brottas med..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Tillbaka
Topp