Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1100533" data-attributes="member: 138899"><p>Jag brukar köpa nått som är billigt.</p><p>Har ännu inte blivit besviken, kan ta en halv dag att åka in sig på skidorna.</p><p>Pinnacle 88 187 med Griffon för 2700kr på rea på Stadium. Kul svängglada inte världens bästa isbett, lite fladdriga vid rejäl fart men svänger så det räcker. Lite smala i min smak för vårslush.</p><p>Pinnacle 105 191 cm med Tyrolia Aaatack 13, 3800kr från SportBittl, riktigt bra allroundskidor som går att köra på rejält med. Väldigt stabila och förutsägbara, går fint och är lättmanövrerade vid sidan av pisten och hanterar pist, även rejält isig med bravur och förutsägbarhet.</p><p>Head Cyclic 115, 180cm hittade dom för 750kr på en outlet, rackarns trevlig bekantskap i vårslushen. Mjuka i tip och tail, men väldämpade och styva under foten. </p><p>Tre olika, alla funkar men skulle jag bara välja en så får det bli Pinnacle 105. Tog sig lugnt och fint ner för en bitvis isig OL-løype i Kvitfjell lika väl som att dom är ytterst trevliga i all form av mjukare snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1100533, member: 138899"] Jag brukar köpa nått som är billigt. Har ännu inte blivit besviken, kan ta en halv dag att åka in sig på skidorna. Pinnacle 88 187 med Griffon för 2700kr på rea på Stadium. Kul svängglada inte världens bästa isbett, lite fladdriga vid rejäl fart men svänger så det räcker. Lite smala i min smak för vårslush. Pinnacle 105 191 cm med Tyrolia Aaatack 13, 3800kr från SportBittl, riktigt bra allroundskidor som går att köra på rejält med. Väldigt stabila och förutsägbara, går fint och är lättmanövrerade vid sidan av pisten och hanterar pist, även rejält isig med bravur och förutsägbarhet. Head Cyclic 115, 180cm hittade dom för 750kr på en outlet, rackarns trevlig bekantskap i vårslushen. Mjuka i tip och tail, men väldämpade och styva under foten. Tre olika, alla funkar men skulle jag bara välja en så får det bli Pinnacle 105. Tog sig lugnt och fint ner för en bitvis isig OL-løype i Kvitfjell lika väl som att dom är ytterst trevliga i all form av mjukare snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tacksam för tips på allmountain skida.
Tillbaka
Topp