Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tåg i Schweiz, Brådis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="petli294" data-source="post: 1067862" data-attributes="member: 76980"><p>Sorry att jag inte har Svenskt tangentbord. </p><p></p><p>Forsok köpa Swisstransfer 141 CHF for tur och retur om du bor utanfor schweiz, Transferbiljett ar nastan halva priset jamfort med ordinarie biljetter till Zermatt. Skall fungera via natet men tror du maste uppge passnumren i kopprocessen. Du far en PDF biljett via mail som du skall skriva ut och ha med pa tagen</p><p></p><p><a href="http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/holidays--short-breaks-in-switzerland/swisstravelsystem/swiss-transfer.html" target="_blank">http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/holidays--short-breaks-in-switzerland/swisstravelsystem/swiss-transfer.html</a></p><p></p><p></p><p>Annars ar Zurich till Zermatt bland de dyraste biljetterna du kan kopa i Schweiz. 121 CHF enkel resa i andra klass. Om du koper normalbiljett spelar det ingen roll om du koper via natet eller via automat pa zurich flygplats, det blir samma pris. Inte heller spelar det roll nar du koper dem, prisrena ar fasta och baserade pa avstand. Automaterna ar tillgangliga pa Engelska och har man inte allt for brottom ar det inga problem. Jag tror det kostar 10 CHF extra att kopa i manuell kassa, men det gjor jag alldrig sa jag ar inte saker.</p><p></p><p></p><p>Om du koper via natet far du en PDF att skriva ut och ta med som biljett.</p><p></p><p>Angaende sittplatser sa finns det i vanliga fall inte reserverade platser, man kommer alltid med aven om det kan innebara staplats. Resan till Zermatt gar via Bern och pendlartagen mellan Zurich och Bern(avgangar 06 till 09 och 17 till 19 ) ar i normalfallet rejalt fulla i andra klass. Aven tagen fran Visp till Zermatt kan vara rejalt fulla upp fredag kvall och lordag samt hem sondag kvall men man kommer alltid med.</p><p></p><p>Om man skall till orter narmare Zurich(graubunden, Engelberg, Andermatt) lonar det sig inte lika mycket med transferbiljett eftersom det ar billigare standardresor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="petli294, post: 1067862, member: 76980"] Sorry att jag inte har Svenskt tangentbord. Forsok köpa Swisstransfer 141 CHF for tur och retur om du bor utanfor schweiz, Transferbiljett ar nastan halva priset jamfort med ordinarie biljetter till Zermatt. Skall fungera via natet men tror du maste uppge passnumren i kopprocessen. Du far en PDF biljett via mail som du skall skriva ut och ha med pa tagen [URL]http://www.sbb.ch/en/leisure-holidays/holidays--short-breaks-in-switzerland/swisstravelsystem/swiss-transfer.html[/URL] Annars ar Zurich till Zermatt bland de dyraste biljetterna du kan kopa i Schweiz. 121 CHF enkel resa i andra klass. Om du koper normalbiljett spelar det ingen roll om du koper via natet eller via automat pa zurich flygplats, det blir samma pris. Inte heller spelar det roll nar du koper dem, prisrena ar fasta och baserade pa avstand. Automaterna ar tillgangliga pa Engelska och har man inte allt for brottom ar det inga problem. Jag tror det kostar 10 CHF extra att kopa i manuell kassa, men det gjor jag alldrig sa jag ar inte saker. Om du koper via natet far du en PDF att skriva ut och ta med som biljett. Angaende sittplatser sa finns det i vanliga fall inte reserverade platser, man kommer alltid med aven om det kan innebara staplats. Resan till Zermatt gar via Bern och pendlartagen mellan Zurich och Bern(avgangar 06 till 09 och 17 till 19 ) ar i normalfallet rejalt fulla i andra klass. Aven tagen fran Visp till Zermatt kan vara rejalt fulla upp fredag kvall och lordag samt hem sondag kvall men man kommer alltid med. Om man skall till orter narmare Zurich(graubunden, Engelberg, Andermatt) lonar det sig inte lika mycket med transferbiljett eftersom det ar billigare standardresor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tåg i Schweiz, Brådis
Tillbaka
Topp