Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tågluff i Schweiz?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hank-53" data-source="post: 201435" data-attributes="member: 29411"><p>Daniel</p><p>Tack för tipsen. Hoppas verkligen jag får användning för dem.</p><p></p><p>Budget - q'est-ce que c'est?</p><p>Jag är en gammal powder hound (53 år) som reser solo. Enkelrum med frukost kostar mellan 75 och 110 CHF beroende på ort. För 30 CHF får man middag också - det brukar betyda trerätters. Och det är väl ungefär vad en pizza eller pasta kostar på en hyfsad restaurang. Flygbiljetten (Zürich) bokad och betald i september gick på ca 2300 SEK.</p><p></p><p>Tågresandet</p><p>PÅ www.swisstravelsystem.ch kan man köpa dels 3-veckorskort för fritt antal resor (508 CHF) – dels månadskort med ett bestämt antal resdagar under perioden. Man väljer själv om man ska resa 3-4-5-eller fler dagar under den månaden (338 CHF för 5 resdagar). Tror det blir billigare än att köpa enstaka biljetter - har inte räknat än.</p><p>Man kan också köpa Swiss Card som omfattar transfer/retur från gräns/flyggplats + 50% på övriga resor under en månad.</p><p>Med Swiss Pass / Swiss Flexi Pass /Swiss Card ska man enligt uppgift få 50% på mountain-top trains och cable cars. Vet inte hur det funkar med liftkort för tex 5 dagar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hank-53, post: 201435, member: 29411"] Daniel Tack för tipsen. Hoppas verkligen jag får användning för dem. Budget - q'est-ce que c'est? Jag är en gammal powder hound (53 år) som reser solo. Enkelrum med frukost kostar mellan 75 och 110 CHF beroende på ort. För 30 CHF får man middag också - det brukar betyda trerätters. Och det är väl ungefär vad en pizza eller pasta kostar på en hyfsad restaurang. Flygbiljetten (Zürich) bokad och betald i september gick på ca 2300 SEK. Tågresandet PÅ www.swisstravelsystem.ch kan man köpa dels 3-veckorskort för fritt antal resor (508 CHF) – dels månadskort med ett bestämt antal resdagar under perioden. Man väljer själv om man ska resa 3-4-5-eller fler dagar under den månaden (338 CHF för 5 resdagar). Tror det blir billigare än att köpa enstaka biljetter - har inte räknat än. Man kan också köpa Swiss Card som omfattar transfer/retur från gräns/flyggplats + 50% på övriga resor under en månad. Med Swiss Pass / Swiss Flexi Pass /Swiss Card ska man enligt uppgift få 50% på mountain-top trains och cable cars. Vet inte hur det funkar med liftkort för tex 5 dagar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tågluff i Schweiz?
Tillbaka
Topp