Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 906867" data-attributes="member: 54181"><p>"Egentligen" kan man väll inte göra bluntslides på snowboard, men alla använder det inklusive mig själv. Riktlinjen skulle jag säga är att man går över railen eller boxen med nosen först. Känns lite fel att kalla det här fs tailslide liksom.: </p><p></p><p><a href="http://snowboarding.transworld.net/files/2010/11/salomon_jedanderson.jpg" target="_blank">http://snowboarding.transworld.net/files/2010/11/salomon_jedanderson.jpg</a></p><p></p><p>Samtidigt skulle det ju kunna vara en bs tail om man tänker såhär: </p><p></p><p>Jag tänker också som willze. Om man säger att man är regular och kommer BS mot en rail, sen smiskar man upp en bs lip och landar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag säga bs tail. </p><p></p><p>Om man kommer upp BS och gör som en bs boardslide fast även där lockar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag kalla det för bs blunt och samma sak om det är fs, då blir det som willze sa. </p><p></p><p>Alltså att man glider upp fs och gör en fs lip och landar på bakfoten och håller den så, det skulle jag ta som en fs tail, och om man gör en fs board fast landar (och helst pressar till lite) som på bilden ovan, då skulle jag kalla det för fs blunt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 906867, member: 54181"] "Egentligen" kan man väll inte göra bluntslides på snowboard, men alla använder det inklusive mig själv. Riktlinjen skulle jag säga är att man går över railen eller boxen med nosen först. Känns lite fel att kalla det här fs tailslide liksom.: [URL]http://snowboarding.transworld.net/files/2010/11/salomon_jedanderson.jpg[/URL] Samtidigt skulle det ju kunna vara en bs tail om man tänker såhär: Jag tänker också som willze. Om man säger att man är regular och kommer BS mot en rail, sen smiskar man upp en bs lip och landar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag säga bs tail. Om man kommer upp BS och gör som en bs boardslide fast även där lockar på bakfoten (högerfoten), då skulle jag kalla det för bs blunt och samma sak om det är fs, då blir det som willze sa. Alltså att man glider upp fs och gör en fs lip och landar på bakfoten och håller den så, det skulle jag ta som en fs tail, och om man gör en fs board fast landar (och helst pressar till lite) som på bilden ovan, då skulle jag kalla det för fs blunt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Tillbaka
Topp