Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 906893" data-attributes="member: 58560"><p>beroende på vilket trick du kör ja</p><p></p><p>FS 50-50 är ju med magen mot railet.</p><p>i en FS boardslide spelar inte ansatsen någon roll då ska du ha magen uppåt och ryggen nedåt.</p><p>Vid en FS lip så åker du in med magen mot railet, kastar över tailen och landar på nosen med magen nedåt.</p><p></p><p>Jävla omständigt :/</p><p></p><p></p><p>Vänder dom på BS/FS när det blir tailslide/noseslides också?</p><p></p><p></p><p>Det första är jag med på, med bs -> bs boardslide och landa på tailen = bs blunt, </p><p>fs -> fs boardside landa på tailen = fs blunt...</p><p>Slänger man inte över nosen och landar på tailen utan bara landar på tailen så är det tailslide...</p><p></p><p>Däremot tycker jag det är fel att säga "fs och gör en fs lip" , lip betyder ju att du slänger över brädan/tailen över railet och landar på nosen alltså beror fs / bs bara på vilken ansats du har mot railet och inte vilket håll du snurrar åt... Slänger du inte över tailen blir det noseslide och inte lip</p><p></p><p></p><p></p><p>edit: nu har iaf jag fattat skillnaden mellan nose/tail/lip/blunt</p><p></p><p>Frågan är vafan en noseblunt är på en snowboard?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 906893, member: 58560"] beroende på vilket trick du kör ja FS 50-50 är ju med magen mot railet. i en FS boardslide spelar inte ansatsen någon roll då ska du ha magen uppåt och ryggen nedåt. Vid en FS lip så åker du in med magen mot railet, kastar över tailen och landar på nosen med magen nedåt. Jävla omständigt :/ Vänder dom på BS/FS när det blir tailslide/noseslides också? Det första är jag med på, med bs -> bs boardslide och landa på tailen = bs blunt, fs -> fs boardside landa på tailen = fs blunt... Slänger man inte över nosen och landar på tailen utan bara landar på tailen så är det tailslide... Däremot tycker jag det är fel att säga "fs och gör en fs lip" , lip betyder ju att du slänger över brädan/tailen över railet och landar på nosen alltså beror fs / bs bara på vilken ansats du har mot railet och inte vilket håll du snurrar åt... Slänger du inte över tailen blir det noseslide och inte lip edit: nu har iaf jag fattat skillnaden mellan nose/tail/lip/blunt Frågan är vafan en noseblunt är på en snowboard? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Tillbaka
Topp