Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 906995" data-attributes="member: 54181"><p>det är det jag menar. om man gör en bs lip och landar på tailen så finns det folk som kallar det för bs tail. en lip har inget med vart du glider på brädan att göra egentligen, det är bara själva akten att du går över railet innan du landar. </p><p></p><p>vid 270's så talar man oftast om hardway och inte. till exempel: </p><p></p><p>man åker mot railet FS och gör en fs270 snurr upp = fs hardway 270 </p><p></p><p>man åker mot railet FS och gör en bs270 snurr upp = fs 270 upp... fs blir då hur du approachar railet och inte själva spinnen, då skulle det inte gå att säga tricket alls utan att stå och förklara. oftast så ser man ju på bilden or whatever hur approachen är så då är inte dedär första fs nödvändigt liksom, då säger man bara hardway om det är hardway. </p><p></p><p>hardway är då alltså "lip hållet" då du måste över med brädan på en gång och kan inte använda dig av snurrens momentum för att bara "flyta på railet" om du förstår vad jag menar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 906995, member: 54181"] det är det jag menar. om man gör en bs lip och landar på tailen så finns det folk som kallar det för bs tail. en lip har inget med vart du glider på brädan att göra egentligen, det är bara själva akten att du går över railet innan du landar. vid 270's så talar man oftast om hardway och inte. till exempel: man åker mot railet FS och gör en fs270 snurr upp = fs hardway 270 man åker mot railet FS och gör en bs270 snurr upp = fs 270 upp... fs blir då hur du approachar railet och inte själva spinnen, då skulle det inte gå att säga tricket alls utan att stå och förklara. oftast så ser man ju på bilden or whatever hur approachen är så då är inte dedär första fs nödvändigt liksom, då säger man bara hardway om det är hardway. hardway är då alltså "lip hållet" då du måste över med brädan på en gång och kan inte använda dig av snurrens momentum för att bara "flyta på railet" om du förstår vad jag menar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
tailslide, bluntslide?
Tillbaka
Topp