Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Tälta i åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HAWK" data-source="post: 15176" data-attributes="member: 15405"><p>Jag vet inte om frågan avser överlevnad i just Åre eller om det är själva tältningen du vill överleva. Jag har inte tältat i Åre men ser ingen skillnad på Åre mot andra ställen så här följer iaf lite tips ang. tält om du nu ska inskaffa ett för att sedan tälta i Åre.</p><p></p><p>Grunden för tältning/camping är själva tätlet. Man vill inte ha ett som läcker och inte ett som skapar kondens. Storleken avgörs givetvis av hur många som ska slagga i det men oxå till vad det används, ska du hika långt? tältar du 10m från bilen? har du mycket utrustning du vill ha plats för inne i tältet? vill du kunna laga mat i det? Andra aspekter är givetvis väder och vind, hur mycket ska det användas, därtill kommer val av modell, kupol eller tunneltält?</p><p></p><p>Av egna erfarenheter (och massvis av andras) kan jag rekommendera i princip alla Hillebergs <a href="http://www.hilleberg.se/" target="_blank">http://www.hilleberg.se/</a> tält. De håller oerhörd kvalité och funktionerna är bästa möjliga. De tillverkar modeller för alla typer av aktiviteter och förhållanden. Modellen som gäller om man är på road-tripp och sällan går längre sträckor till själva tältplatsen (el. bor på camping) är sk GT-modeller (görs av flera tillverkare) som har extra stor absid. I en stor absid kan man utan problem laga mat vid dåligt väder och samtidigt få plats med massor av prylar som man slipper ha inne i tältet. Inte minst kan man sätta sig i absiden å dra på en panna java medan flickvännen ligger kvar och tjurar och mumlar något om hotell. </p><p></p><p>/ Hawk</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HAWK, post: 15176, member: 15405"] Jag vet inte om frågan avser överlevnad i just Åre eller om det är själva tältningen du vill överleva. Jag har inte tältat i Åre men ser ingen skillnad på Åre mot andra ställen så här följer iaf lite tips ang. tält om du nu ska inskaffa ett för att sedan tälta i Åre. Grunden för tältning/camping är själva tätlet. Man vill inte ha ett som läcker och inte ett som skapar kondens. Storleken avgörs givetvis av hur många som ska slagga i det men oxå till vad det används, ska du hika långt? tältar du 10m från bilen? har du mycket utrustning du vill ha plats för inne i tältet? vill du kunna laga mat i det? Andra aspekter är givetvis väder och vind, hur mycket ska det användas, därtill kommer val av modell, kupol eller tunneltält? Av egna erfarenheter (och massvis av andras) kan jag rekommendera i princip alla Hillebergs [URL]http://www.hilleberg.se/[/URL] tält. De håller oerhörd kvalité och funktionerna är bästa möjliga. De tillverkar modeller för alla typer av aktiviteter och förhållanden. Modellen som gäller om man är på road-tripp och sällan går längre sträckor till själva tältplatsen (el. bor på camping) är sk GT-modeller (görs av flera tillverkare) som har extra stor absid. I en stor absid kan man utan problem laga mat vid dåligt väder och samtidigt få plats med massor av prylar som man slipper ha inne i tältet. Inte minst kan man sätta sig i absiden å dra på en panna java medan flickvännen ligger kvar och tjurar och mumlar något om hotell. / Hawk [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Tälta i åre?
Tillbaka
Topp