Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tälta i Riksgränsen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TommyVince" data-source="post: 1145605" data-attributes="member: 166834"><p>Det är hos de gamla och visa man lär sig alla knepen antar jag! </p><p></p><p>Jag nöjer mig med två dagar skidor den här gången. Den bra sikten har gått från hela helgen till att flyttas fram hela tiden så jag kände att jag ville hem istället. Idag upplevde jag det som jag annars trodde var överdrivet gnäll på gränsen-plattljus. Men det är så sant som det är skrivet. Man kan inte urskilja stup från puckel om man så står 1 m från kanten. Nej just det, det var ingen kant utan bara helt platt. Ja, svåråkt helt enkelt. </p><p></p><p>Torkningen förblev största frågetecknet. Fler dagar så kan det bli ett problem. Men jag upplevde att alla merinoullsgrejer klarade sig enkelt. Hanskarna var kanske det som var svårast. Jag ställde faktiskt in pjäxor och handskar i bagageutrymmet på hotellet med skotork som jag pluggade in i det enda uttaget där. Utrymmet används för alla möjliga grupper och jag har inte haft några problem med att lämna väskor där under tidigare resor. Jag tror att man kan vara trygg med att grejerna är kvar. Ligger ett kollektivt intresse över att det funkar. </p><p></p><p>Som jag sa tidigare. Tror att de flesta är rätt sköna med allt skidfokuserat däruppe. Så jag tror att man kan lämna grejer i tältet utan att man får besök. Ju längre bort, mer avskilt, ju bättre. Jag tror skiers left från backen sett är bra då det är flackare och har mer plats mellan vägen och järnvägen. Om man inte vill ha så långt till afterskin det vill säga. </p><p></p><p>Vatten hämtas enklast på toaletter på hotellkomplexet. Det är där de flesta rör sig så man är välkommen att vara där. </p><p></p><p>Det blir en hel del packning! Jag fyllde 85 l och en 40 l skidväska. Men då hade jag allt ner till kök. Fördelaktligen så är man två som kan dela. Men ja. Man vill helst inte pulsa för långt genom snö utan pulka. Så man får välja avstånd själv. För min del var det ski in ski out. Och det finns ett par platser lite längre bort som skulle vara mer avskilda. Så det funkar absolut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TommyVince, post: 1145605, member: 166834"] Det är hos de gamla och visa man lär sig alla knepen antar jag! Jag nöjer mig med två dagar skidor den här gången. Den bra sikten har gått från hela helgen till att flyttas fram hela tiden så jag kände att jag ville hem istället. Idag upplevde jag det som jag annars trodde var överdrivet gnäll på gränsen-plattljus. Men det är så sant som det är skrivet. Man kan inte urskilja stup från puckel om man så står 1 m från kanten. Nej just det, det var ingen kant utan bara helt platt. Ja, svåråkt helt enkelt. Torkningen förblev största frågetecknet. Fler dagar så kan det bli ett problem. Men jag upplevde att alla merinoullsgrejer klarade sig enkelt. Hanskarna var kanske det som var svårast. Jag ställde faktiskt in pjäxor och handskar i bagageutrymmet på hotellet med skotork som jag pluggade in i det enda uttaget där. Utrymmet används för alla möjliga grupper och jag har inte haft några problem med att lämna väskor där under tidigare resor. Jag tror att man kan vara trygg med att grejerna är kvar. Ligger ett kollektivt intresse över att det funkar. Som jag sa tidigare. Tror att de flesta är rätt sköna med allt skidfokuserat däruppe. Så jag tror att man kan lämna grejer i tältet utan att man får besök. Ju längre bort, mer avskilt, ju bättre. Jag tror skiers left från backen sett är bra då det är flackare och har mer plats mellan vägen och järnvägen. Om man inte vill ha så långt till afterskin det vill säga. Vatten hämtas enklast på toaletter på hotellkomplexet. Det är där de flesta rör sig så man är välkommen att vara där. Det blir en hel del packning! Jag fyllde 85 l och en 40 l skidväska. Men då hade jag allt ner till kök. Fördelaktligen så är man två som kan dela. Men ja. Man vill helst inte pulsa för långt genom snö utan pulka. Så man får välja avstånd själv. För min del var det ski in ski out. Och det finns ett par platser lite längre bort som skulle vara mer avskilda. Så det funkar absolut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tälta i Riksgränsen?
Tillbaka
Topp