Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tandskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 68423" data-attributes="member: 32948"><p>Många som åker med tandskydd? Inte det första jag tänker på när jag tänker skidor... </p><p>Men trenden går ju mot att skydda sig mer och det är ju bara positivt. Integralhjälm är ju annars ett alternativ, eller så använder man båda. </p><p></p><p>Nackdelen är att om man står i liftkön med integralhjälm, dainesepyjamas och tandskydd så förväntar sig folk att man ska uträtta underverk på skidor, annars är man en tönt. Många tycker väl att man måste åka "tillräckligt hårt" för att ha nytta av bra skyddsutrustning. Det har nästan blivit FÖR tufft att ha skydd och folk tycker man är extremt overkill om man har en gedigen skyddsutrustning. Fast man är hellre idiotförklarad än rullstolsbunden... </p><p></p><p>Hur mycket tandskador förekommer vid skidåkning? </p><p>Vanligt problem med tand/käkskador? </p><p>Är tandskydd värt obehaget att åka runder med det hela dagen? </p><p></p><p>Lösningen med att ha det i fickan och använda det vid när man ska droppa eller dylikt tror jag inte på. Som att åka med hjälmen i ryggsäcken och tänka "jag tar på den när jag behöver den"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 68423, member: 32948"] Många som åker med tandskydd? Inte det första jag tänker på när jag tänker skidor... Men trenden går ju mot att skydda sig mer och det är ju bara positivt. Integralhjälm är ju annars ett alternativ, eller så använder man båda. Nackdelen är att om man står i liftkön med integralhjälm, dainesepyjamas och tandskydd så förväntar sig folk att man ska uträtta underverk på skidor, annars är man en tönt. Många tycker väl att man måste åka "tillräckligt hårt" för att ha nytta av bra skyddsutrustning. Det har nästan blivit FÖR tufft att ha skydd och folk tycker man är extremt overkill om man har en gedigen skyddsutrustning. Fast man är hellre idiotförklarad än rullstolsbunden... Hur mycket tandskador förekommer vid skidåkning? Vanligt problem med tand/käkskador? Är tandskydd värt obehaget att åka runder med det hela dagen? Lösningen med att ha det i fickan och använda det vid när man ska droppa eller dylikt tror jag inte på. Som att åka med hjälmen i ryggsäcken och tänka "jag tar på den när jag behöver den" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tandskydd?
Tillbaka
Topp