Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tandskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="No_Kharma" data-source="post: 68436" data-attributes="member: 33489"><p>Har själv slagit tänderna i knät när jag skulle göra en volt (utan skidor) -vilket ledde till flera utslagna framtänder. Då jag blott var sjutton bast vid tidpunkten så kostade inte alla tandläkarbesök mig någonting men jag fick betala ett dyrt pris ändå. Två veckor på sjukhus med 6 operationer med narkos + 3 dagars spolning av knät pga den inflammation som följde på olyckan. Vikten av att skydda tänderna kan inte överdrivas. </p><p>Har kört på ett 50-kronorsskydd de senaste åren när jag kört kampsport och det har funkat bra. Problemet är att du måste bita ihop (och helst inte ha alltför mycket underbett) för att det ska hjälpa. Är du då trött och flåsar som en hund så ligger du i riskzonen. Å andra sidan är det samma sak som en sopig hjälm -det är 1000 gånger bättre än ingen hjälm. Har kört flera år med en ultralätt fallskärmshopparhjälm i low-tech-plast vilket antagligen skyddat mig från invaliditet flera gånger. Så har du inte råd med det skräddarsydda tandskyddet så tar du det som du har råd med</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="No_Kharma, post: 68436, member: 33489"] Har själv slagit tänderna i knät när jag skulle göra en volt (utan skidor) -vilket ledde till flera utslagna framtänder. Då jag blott var sjutton bast vid tidpunkten så kostade inte alla tandläkarbesök mig någonting men jag fick betala ett dyrt pris ändå. Två veckor på sjukhus med 6 operationer med narkos + 3 dagars spolning av knät pga den inflammation som följde på olyckan. Vikten av att skydda tänderna kan inte överdrivas. Har kört på ett 50-kronorsskydd de senaste åren när jag kört kampsport och det har funkat bra. Problemet är att du måste bita ihop (och helst inte ha alltför mycket underbett) för att det ska hjälpa. Är du då trött och flåsar som en hund så ligger du i riskzonen. Å andra sidan är det samma sak som en sopig hjälm -det är 1000 gånger bättre än ingen hjälm. Har kört flera år med en ultralätt fallskärmshopparhjälm i low-tech-plast vilket antagligen skyddat mig från invaliditet flera gånger. Så har du inte råd med det skräddarsydda tandskyddet så tar du det som du har råd med [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tandskydd?
Tillbaka
Topp