Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulan" data-source="post: 895472" data-attributes="member: 15034"><p>Det jag funderar över i sammanhanget är hur ordet 'quiver' har kunnat bli så etablerat. Var tvungen att kolla vad det betyder och svaret var koger, dvs en träryggsäck som Robin Hood hade sina pilar i. Får inte riktigt ihop det med skidåkning.</p><p></p><p>Antar att någon känd person var den första att säga det och att det är därför alla tog efter, eller att det är ett ord som är mer spritt än i skidåkar- och bågskyttekretsar och betyder typ utrustningsväska eller något annat mer vitt begrepp, och som jag missat helt.</p><p></p><p>Får jag ingen vettig förklaring tänker jag börja prata om vilken utrustning jag har i min tvärflöjtsväska. Känns mer logiskt, jag har aldrig skjutit pilbåge men spelade blockflöjt ett par år i mellanstadiet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulan, post: 895472, member: 15034"] Det jag funderar över i sammanhanget är hur ordet 'quiver' har kunnat bli så etablerat. Var tvungen att kolla vad det betyder och svaret var koger, dvs en träryggsäck som Robin Hood hade sina pilar i. Får inte riktigt ihop det med skidåkning. Antar att någon känd person var den första att säga det och att det är därför alla tog efter, eller att det är ett ord som är mer spritt än i skidåkar- och bågskyttekretsar och betyder typ utrustningsväska eller något annat mer vitt begrepp, och som jag missat helt. Får jag ingen vettig förklaring tänker jag börja prata om vilken utrustning jag har i min tvärflöjtsväska. Känns mer logiskt, jag har aldrig skjutit pilbåge men spelade blockflöjt ett par år i mellanstadiet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Tillbaka
Topp