Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 895757" data-attributes="member: 35991"><p>Den verkar schysst, bytte just upp mig från förra säsongens Stoke 182 till 191 varianten. Får se om det råder bot på det uppkörda puderet som jag tyckte 182:orna hade svårt med... Hoppas också kunna byta upp FT12 mot ett par Plum, inte för att jag har något emot Dynafit men har man haft ett par Plum i handen är det svårt att inte vilja ha. Ser verkligen helt otroligt välgjorda ut och väger dessutom mindre, vilket kan behövas till de längre skidorna. (Alltså ett par sparsamt använda FT12 till salu om nån är sugen ;-)</p><p></p><p>Sen har ju orginal EHP 193 varit med 3 säsonger nu, kanterna går bara inte att få vassa längre. Får se om det finns utrymme för att köpa ett nytt par av senare årsmodell, för Duke:en håller nog för en 3 säsong utan att klappa allt för farligt. </p><p>Drömmen vore ett par Kästle 108 195, har bara läst bra grejer om dem men kostar ju också en slant. Är också lite sugen på ett par El Dictator också, trotts blandade recensioner.</p><p></p><p>Hade gärna toppat med ett par Kuro 195 (Testade 185 och gillade dem verkligen) eller Poo2oon 189 (Någon som vet hur långa de egentligen är?), de senares shape verkar verkligen genomtänkt och vikten på ca 2,2 kg per skida skulle kunna göra dem till en väldigt bra inbounds puderdag/kortare pudertur-skida.</p><p>Men högst upp på shoppinglistan står ett par Dynafit TLT5P, så får väl se hur mycket mer utrustning jag har råd med när de sitter på fötterna och pengar till en Alaska resa är borträknade, hmm får nog jobba mer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 895757, member: 35991"] Den verkar schysst, bytte just upp mig från förra säsongens Stoke 182 till 191 varianten. Får se om det råder bot på det uppkörda puderet som jag tyckte 182:orna hade svårt med... Hoppas också kunna byta upp FT12 mot ett par Plum, inte för att jag har något emot Dynafit men har man haft ett par Plum i handen är det svårt att inte vilja ha. Ser verkligen helt otroligt välgjorda ut och väger dessutom mindre, vilket kan behövas till de längre skidorna. (Alltså ett par sparsamt använda FT12 till salu om nån är sugen ;-) Sen har ju orginal EHP 193 varit med 3 säsonger nu, kanterna går bara inte att få vassa längre. Får se om det finns utrymme för att köpa ett nytt par av senare årsmodell, för Duke:en håller nog för en 3 säsong utan att klappa allt för farligt. Drömmen vore ett par Kästle 108 195, har bara läst bra grejer om dem men kostar ju också en slant. Är också lite sugen på ett par El Dictator också, trotts blandade recensioner. Hade gärna toppat med ett par Kuro 195 (Testade 185 och gillade dem verkligen) eller Poo2oon 189 (Någon som vet hur långa de egentligen är?), de senares shape verkar verkligen genomtänkt och vikten på ca 2,2 kg per skida skulle kunna göra dem till en väldigt bra inbounds puderdag/kortare pudertur-skida. Men högst upp på shoppinglistan står ett par Dynafit TLT5P, så får väl se hur mycket mer utrustning jag har råd med när de sitter på fötterna och pengar till en Alaska resa är borträknade, hmm får nog jobba mer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Tillbaka
Topp