Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 898724" data-attributes="member: 59831"><p>Hello freeride. Har lite funderingar kring mina nuvarande skidor som kanske ni kan hjälpa mig med.</p><p></p><p>Har i dagsläget inför kommande säsong 5 par skidor.</p><p></p><p>Salomon Rocker 2, Salomon Czar, Salomon Foil (gamla as, ska bort) , Atomic Bent Chetler och ett par Rossignol S3</p><p>Kommer köra Rocker2an med vanliga sth16 bindningar. Har just nu Marker Duke på Czaren vilket jag är lite osäker på då jag inte egentligen gillar den som turskida, den är lite för tung och tråkig helt enkelt. Men den är bra iom att de inte är tailrocker och mer av hudarna ligger i när man går på skare och liknande. Kommer troligtvis sälja Bentchetler skisen då de är så pass lika Rocker2an ( kör 183 på Bentchetler å 193 på Rocker2an) . Men Chetlerna är så jävla snygga så skulle vilja ha kvar dom som typ skogsköttar/lekskidor) </p><p></p><p>Frågan är ska man slänga på Duken på Rossi S3orna? Kommer jag ha nytta av ett par skidor med 98 mm under foten med tip/tail-rocker när jag turar? Turar mest korta sträckor runt 1 timme max för att hitta puder. Eller ska jag ha kvar Czaren som turskidor? Kommer då köra Rocker 2an som puderlagg, czaren som turlagg och S3orna som pist/park/allroundskida. </p><p></p><p>Eller så säljer jag av allt förutom Rocker2an och S3orna och kör Duken på S3orna? Det som blir dåligt då är att dom istället blir lite tunga som parkskidor och jag gillar inte riktigt hur mkt Duken bygger i höjdled, känns som man står så högt upp.</p><p></p><p>Vad tror ni?</p><p>Skall tilläggas att jag kommer säsonga i canada eller italien och därmed inte kan släpa obegränsat med utrustning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 898724, member: 59831"] Hello freeride. Har lite funderingar kring mina nuvarande skidor som kanske ni kan hjälpa mig med. Har i dagsläget inför kommande säsong 5 par skidor. Salomon Rocker 2, Salomon Czar, Salomon Foil (gamla as, ska bort) , Atomic Bent Chetler och ett par Rossignol S3 Kommer köra Rocker2an med vanliga sth16 bindningar. Har just nu Marker Duke på Czaren vilket jag är lite osäker på då jag inte egentligen gillar den som turskida, den är lite för tung och tråkig helt enkelt. Men den är bra iom att de inte är tailrocker och mer av hudarna ligger i när man går på skare och liknande. Kommer troligtvis sälja Bentchetler skisen då de är så pass lika Rocker2an ( kör 183 på Bentchetler å 193 på Rocker2an) . Men Chetlerna är så jävla snygga så skulle vilja ha kvar dom som typ skogsköttar/lekskidor) Frågan är ska man slänga på Duken på Rossi S3orna? Kommer jag ha nytta av ett par skidor med 98 mm under foten med tip/tail-rocker när jag turar? Turar mest korta sträckor runt 1 timme max för att hitta puder. Eller ska jag ha kvar Czaren som turskidor? Kommer då köra Rocker 2an som puderlagg, czaren som turlagg och S3orna som pist/park/allroundskida. Eller så säljer jag av allt förutom Rocker2an och S3orna och kör Duken på S3orna? Det som blir dåligt då är att dom istället blir lite tunga som parkskidor och jag gillar inte riktigt hur mkt Duken bygger i höjdled, känns som man står så högt upp. Vad tror ni? Skall tilläggas att jag kommer säsonga i canada eller italien och därmed inte kan släpa obegränsat med utrustning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Tillbaka
Topp