Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 900187" data-attributes="member: 54815"><p>I år blir det Nordica fullt ut!</p><p></p><p><strong>Varjedagslagg</strong> blir Nordica Patron. Grymma skidor. 113 i midjan, tip och tailrocker("lågprofilsrocker"), radien är 17 tror jag. Svänger dock betydligt fortare än så. Sinnesjukt roliga i pisten. De är rätt mjuka och man gör sköna butters med dem. De funkar överallt utom större linjer. </p><p></p><p><strong>Köttar/tävling/storalinjer-skidor</strong> blir nog Nordica Girish. Inte så mycket att säga där. Stabila utan att vara svår manövrerade. </p><p></p><p><strong>Dump/storaallround-lagg</strong> så kör jag på ett par Radicts också. I och med att dem är såpass mycket hårdare än Patronerna funkar dem om man ska köra större berg också. Funkar även riktigt bra i pisten för sin bredd (127) och är rätt så lekfulla, trots styvheten. Lågprofilsrocker som sagt..</p><p></p><p><strong>Parken</strong> ska jag försöka hålla mig undan. Men måste jag så kan jag nog få tag på ett par Soulrider. 97 i midjan och tip/tail-rocker.</p><p></p><p><strong>På fötterna</strong> har jag antagligen ett par Nordica Ace Of Spades. Det beror lite på hur dom passar och hur hårdheten är då man kör hårt. </p><p></p><p><strong>Bindnigar</strong> har jag inte bestämt något än, men jag kan välja mellan i princip alla Marker-modeller. Några tips?</p><p></p><p><strong>Extralagg</strong> har jag också. Ett par Nordica Enforcer som jag kanske ska sätta FT10/12:er på och använda som längdskidor, eller nåt. Sen Har jag kvar mina FIS GS-lagg, Atomic GS D2 i 192 eller 193, minns inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 900187, member: 54815"] I år blir det Nordica fullt ut! [b]Varjedagslagg[/b] blir Nordica Patron. Grymma skidor. 113 i midjan, tip och tailrocker("lågprofilsrocker"), radien är 17 tror jag. Svänger dock betydligt fortare än så. Sinnesjukt roliga i pisten. De är rätt mjuka och man gör sköna butters med dem. De funkar överallt utom större linjer. [b]Köttar/tävling/storalinjer-skidor[/b] blir nog Nordica Girish. Inte så mycket att säga där. Stabila utan att vara svår manövrerade. [b]Dump/storaallround-lagg[/b] så kör jag på ett par Radicts också. I och med att dem är såpass mycket hårdare än Patronerna funkar dem om man ska köra större berg också. Funkar även riktigt bra i pisten för sin bredd (127) och är rätt så lekfulla, trots styvheten. Lågprofilsrocker som sagt.. [b]Parken[/b] ska jag försöka hålla mig undan. Men måste jag så kan jag nog få tag på ett par Soulrider. 97 i midjan och tip/tail-rocker. [b]På fötterna[/b] har jag antagligen ett par Nordica Ace Of Spades. Det beror lite på hur dom passar och hur hårdheten är då man kör hårt. [b]Bindnigar[/b] har jag inte bestämt något än, men jag kan välja mellan i princip alla Marker-modeller. Några tips? [b]Extralagg[/b] har jag också. Ett par Nordica Enforcer som jag kanske ska sätta FT10/12:er på och använda som längdskidor, eller nåt. Sen Har jag kvar mina FIS GS-lagg, Atomic GS D2 i 192 eller 193, minns inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Tillbaka
Topp