Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 924310" data-attributes="member: 49358"><p>Nu sitter jag här :P</p><p>Det hade jag inte riktigt trott för några månader sedan :P</p><p></p><p>Har funderingar här.</p><p>Skall ha ett par offpisplank för tävlingsåkning, samt ett par för funpow och lättare toppturer.</p><p></p><p>Det jag tittar på är</p><p></p><p>Charge-lagg:</p><p>Völkl Katana 191</p><p>Völkl Shiro 193</p><p>Salomon El Dictator 194</p><p></p><p>FunPowTurLagg:</p><p>Mr. Pollards Opus 185</p><p>Völkl Chopsticks 185</p><p>Atomic Bentchetler 192</p><p>Armada AKJJ 195</p><p>Black Crows Nocta 188</p><p>4frnt YLE 187</p><p></p><p></p><p>Jag har egentligen mest funderingar kring årets Katana + Shiro samt Chopsticks, AKJJ, YLE, Nocta och AKJJ.</p><p>Är Shiro för vek för att köra tävlingar på? De verkar ju marknadsföra den som en freeridevänligare variant av Chopsticks. Blir den då för lekfull?</p><p>Katana 191 känns bara helt råååå. Men hur är nya konstruktionen?</p><p></p><p>Lekskidorna då. Har AKJJ och YLE för mkt form i tailen? Att chopsticks är symmetriska är helt ok då de har lång radie och kommer gå relativt stadigt även i uppkörd snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 924310, member: 49358"] Nu sitter jag här :P Det hade jag inte riktigt trott för några månader sedan :P Har funderingar här. Skall ha ett par offpisplank för tävlingsåkning, samt ett par för funpow och lättare toppturer. Det jag tittar på är Charge-lagg: Völkl Katana 191 Völkl Shiro 193 Salomon El Dictator 194 FunPowTurLagg: Mr. Pollards Opus 185 Völkl Chopsticks 185 Atomic Bentchetler 192 Armada AKJJ 195 Black Crows Nocta 188 4frnt YLE 187 Jag har egentligen mest funderingar kring årets Katana + Shiro samt Chopsticks, AKJJ, YLE, Nocta och AKJJ. Är Shiro för vek för att köra tävlingar på? De verkar ju marknadsföra den som en freeridevänligare variant av Chopsticks. Blir den då för lekfull? Katana 191 känns bara helt råååå. Men hur är nya konstruktionen? Lekskidorna då. Har AKJJ och YLE för mkt form i tailen? Att chopsticks är symmetriska är helt ok då de har lång radie och kommer gå relativt stadigt även i uppkörd snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 11/12?
Tillbaka
Topp