Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 970110" data-attributes="member: 46762"><p>Det mesta av mitt gamla quiver är utblåst/på väg ut... Men från smalt till brett ser det ut som följer:</p><p><strong>Pist</strong></p><p><em><strong>Atomic GS12 190cm</strong></em>, 27-meters. Per, man up! Riktiga herr-GS slår allt!!! Tyvärr behöver man ju nästan komma upp till Åre eller ner till Alperna för att släppa lös dem. De får stanna kvar och de kommer nog aldrig säljas...</p><p></p><p><strong>Park</strong></p><p>Körde med Salomon 2012 i 186 förra säsongen (FKS155). Eller, så många åk blev det inte. Hade hoppats på lite, lite mer skida än 179. Fick bra mycket mer än jag önskade då den är rejält styvare i längsta längden. Så jag tänker gå tillbaka till 179 så man har någon möjlighet att kunna raila och göra butters. Så 2012'orna är till salu till förmån för 179, antagligen nya <em><strong>Rocker2 92</strong></em> som ersätter. Förbannat bra skida för övrigt!</p><p></p><p><strong>Offpist</strong></p><p>Wailer 112RP Pure 190 är på väg ut (FKS185). Vill ha lite mer köttighet ur min varjedagsskida. Blir lite mycket gungstol vilket iofs. är jäkligt kul, men inte riktigt vad jag själv vill ha varje dag i backen. Kommer bytas ut mot <em><strong>Rocker2 115 188cm</strong></em> med Guardian.</p><p></p><p><strong>Puder</strong></p><p>Körde litegranna på Rocker2 192cm i våras och älskade dem. De gjorde verkligen det som Wailern inte klarade av. Därav övergången till 115 för allroundsmiskare. Var lite sugen på Praxis Protest förrut men nu lutar det starkt åt ett par <em><strong>Down Skis CD5</strong></em>! Smal rev/rev-skida (117mm), hur fett lär inte det vara?!? Visst är det kul med megaflyt, men man vill ju få faceshoten. Och sen är det ju pre-seasonrea nu. Blir med stor sannolikhet Guardian på den med. FKS185 stannar väl antaligen kvar i ägorna så det kan mycket väl bli QK för att kunna köra båda.</p><p></p><p>Så blir det nog för min del! Dags att beställa en säck Guardians...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 970110, member: 46762"] Det mesta av mitt gamla quiver är utblåst/på väg ut... Men från smalt till brett ser det ut som följer: [b]Pist[/b] [i][b]Atomic GS12 190cm[/b][/i], 27-meters. Per, man up! Riktiga herr-GS slår allt!!! Tyvärr behöver man ju nästan komma upp till Åre eller ner till Alperna för att släppa lös dem. De får stanna kvar och de kommer nog aldrig säljas... [b]Park[/b] Körde med Salomon 2012 i 186 förra säsongen (FKS155). Eller, så många åk blev det inte. Hade hoppats på lite, lite mer skida än 179. Fick bra mycket mer än jag önskade då den är rejält styvare i längsta längden. Så jag tänker gå tillbaka till 179 så man har någon möjlighet att kunna raila och göra butters. Så 2012'orna är till salu till förmån för 179, antagligen nya [i][b]Rocker2 92[/b][/i] som ersätter. Förbannat bra skida för övrigt! [b]Offpist[/b] Wailer 112RP Pure 190 är på väg ut (FKS185). Vill ha lite mer köttighet ur min varjedagsskida. Blir lite mycket gungstol vilket iofs. är jäkligt kul, men inte riktigt vad jag själv vill ha varje dag i backen. Kommer bytas ut mot [i][b]Rocker2 115 188cm[/b][/i][b][/b] med Guardian. [b]Puder[/b] Körde litegranna på Rocker2 192cm i våras och älskade dem. De gjorde verkligen det som Wailern inte klarade av. Därav övergången till 115 för allroundsmiskare. Var lite sugen på Praxis Protest förrut men nu lutar det starkt åt ett par [i][b]Down Skis CD5[/b][/i]! Smal rev/rev-skida (117mm), hur fett lär inte det vara?!? Visst är det kul med megaflyt, men man vill ju få faceshoten. Och sen är det ju pre-seasonrea nu. Blir med stor sannolikhet Guardian på den med. FKS185 stannar väl antaligen kvar i ägorna så det kan mycket väl bli QK för att kunna köra båda. Så blir det nog för min del! Dags att beställa en säck Guardians... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp