Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 970332" data-attributes="member: 59831"><p><strong>I garaget:</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Puderskida:</strong> Salomon Rocker 2 - ska bort</p><p></p><p><strong>Allmtn:</strong> Rossignol S3 - Ska bort</p><p></p><p><strong>Turskida:</strong> Rossignol Sickle med Duke - Ska behållas men med annan bindning</p><p></p><p><strong>Nu till frågan</strong>, Jag har fått ett bra pris på ett par Rossignol Squad 7, en skida jag inte har en aning om hur den känns förutom vad man lästs sig till i diverse recensioner. Den tänkte jag slänga på min Duke på och sedan köra mina Sickle med sth16 eller fks 140 som följer med Squaden.</p><p></p><p>Men priset jag fått på Squaden är väldigt bra, men fortfarande mkt pengar (jävligt högt utpris till kund tydligen mot andra Rossiskidor tycker jag). </p><p>Om jag istället lägger till ca 500 kr på den priset får jag istället ett par Salomon Rocker 115 med guardianbindning från sportkorren.</p><p></p><p>Så min skidgarderob vill jag istället ska se ut som följande:</p><p></p><p><strong>Allmtn, bc lek etc:</strong> Rossignol Sickle med sth16/fks 140</p><p><strong></strong></p><p><strong>Puder, tur:</strong> Squad 7 med duke, eller Rocker 115 med Guardian?</p><p></p><p>Vad hade ni valt i min sits? Squaden verkar onekligen som en bra skida, den verkar vara betydligt dyrare ut till kund än vad rocker 115 är. Skiljer 5 mm i midjan de två skidorna imellan, och vikten är väl marginell till rockerns fördel.</p><p>Kan väl tilläga att jag mestadels kommer bruka puderskidan i alperna med timmeslånga hikes maximalt, möjligtvis lite tävlande och annan liftnära offpist</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 970332, member: 59831"] [b]I garaget:[/b] [b] Puderskida:[/b] Salomon Rocker 2 - ska bort [b]Allmtn:[/b] Rossignol S3 - Ska bort [b]Turskida:[/b] Rossignol Sickle med Duke - Ska behållas men med annan bindning [b]Nu till frågan[/b], Jag har fått ett bra pris på ett par Rossignol Squad 7, en skida jag inte har en aning om hur den känns förutom vad man lästs sig till i diverse recensioner. Den tänkte jag slänga på min Duke på och sedan köra mina Sickle med sth16 eller fks 140 som följer med Squaden. Men priset jag fått på Squaden är väldigt bra, men fortfarande mkt pengar (jävligt högt utpris till kund tydligen mot andra Rossiskidor tycker jag). Om jag istället lägger till ca 500 kr på den priset får jag istället ett par Salomon Rocker 115 med guardianbindning från sportkorren. Så min skidgarderob vill jag istället ska se ut som följande: [b]Allmtn, bc lek etc:[/b] Rossignol Sickle med sth16/fks 140 [b] Puder, tur:[/b] Squad 7 med duke, eller Rocker 115 med Guardian? Vad hade ni valt i min sits? Squaden verkar onekligen som en bra skida, den verkar vara betydligt dyrare ut till kund än vad rocker 115 är. Skiljer 5 mm i midjan de två skidorna imellan, och vikten är väl marginell till rockerns fördel. Kan väl tilläga att jag mestadels kommer bruka puderskidan i alperna med timmeslånga hikes maximalt, möjligtvis lite tävlande och annan liftnära offpist [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp