Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 971998" data-attributes="member: 13390"><p>Tja. Ingen riktig ångest i år, då jag var tidigt ute med en komplett setup. För tidig skulle det visa sig, då köpsug redan inkommit. Taktisk miss. </p><p></p><p><strong>Pist</strong></p><p>Völkl SL, Blizzard JGS (17m) och GS (21m). Gamla inkörda racestock alla tre. </p><p></p><p><strong>Sverige everyday / lättsam alp</strong></p><p>Ross Scimitar 185 med Duke</p><p>Lättsam 99mm fullrocker i ett trevligt format och till ett bra pris. Lite vek kanske, men gör inte bort sig så länge man inte laddar ur. Och det gör jag sällan.</p><p></p><p>CoreUPT The Slasher 187 med Griffon Schizo</p><p>112mm tiprockat. Har under sommaren pressat ur spannet på den. </p><p>"Tysken hade rea och jag var bakfull" eller hur det nu var sagt. För billigt för att låta bli. Går på provkontot. Tror inte jag testat den, men vet faktiskt inte. Slog i huvudet i våras, så kommer inte ihåg grejer längre. Smidigt ibland. </p><p></p><p><strong>Alp everyday</strong></p><p>Rocker2 122 184</p><p>Får förnyat förtroende efter en kort fjolårssäsong. Se huvudsmäll ovan. Monterat bak den lite faktiskt. Sitter på -4.5 nu. Udda, men jag hade dykproblem när jag slappnade av i lägre farter och djup-puder senast. </p><p></p><p><strong>Udda skit i hyllan</strong></p><p>Ett par sprillans omonterade Explosive 2. 190. </p><p>Explosive 1 190 (de gula...)</p><p>First Gen Big Kahunas 190</p><p></p><p>... och åtta (8) par längdskidor. Tar faktiskt plats när de blir många.. :/ </p><p></p><p><strong>Bubblare</strong></p><p>Mjaaaa... Kanske en viss välbekant 117mm gul revrev ska in?</p><p>Kanske i kombo med Dynafit-bindsel och en passande sko rentav? Jag kände på Scarpa Rush och blev lite impad. Den var förstås lite mjuk, men tyckte den satt förvånansvärt bra. En Maestrale RS eller liknande skulle nog kunna leverera tillräcklig prestanda för puderdagar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 971998, member: 13390"] Tja. Ingen riktig ångest i år, då jag var tidigt ute med en komplett setup. För tidig skulle det visa sig, då köpsug redan inkommit. Taktisk miss. [b]Pist[/b] Völkl SL, Blizzard JGS (17m) och GS (21m). Gamla inkörda racestock alla tre. [b]Sverige everyday / lättsam alp[/b] Ross Scimitar 185 med Duke Lättsam 99mm fullrocker i ett trevligt format och till ett bra pris. Lite vek kanske, men gör inte bort sig så länge man inte laddar ur. Och det gör jag sällan. CoreUPT The Slasher 187 med Griffon Schizo 112mm tiprockat. Har under sommaren pressat ur spannet på den. "Tysken hade rea och jag var bakfull" eller hur det nu var sagt. För billigt för att låta bli. Går på provkontot. Tror inte jag testat den, men vet faktiskt inte. Slog i huvudet i våras, så kommer inte ihåg grejer längre. Smidigt ibland. [b]Alp everyday[/b] Rocker2 122 184 Får förnyat förtroende efter en kort fjolårssäsong. Se huvudsmäll ovan. Monterat bak den lite faktiskt. Sitter på -4.5 nu. Udda, men jag hade dykproblem när jag slappnade av i lägre farter och djup-puder senast. [b]Udda skit i hyllan[/b] Ett par sprillans omonterade Explosive 2. 190. Explosive 1 190 (de gula...) First Gen Big Kahunas 190 ... och åtta (8) par längdskidor. Tar faktiskt plats när de blir många.. :/ [b]Bubblare[/b] Mjaaaa... Kanske en viss välbekant 117mm gul revrev ska in? Kanske i kombo med Dynafit-bindsel och en passande sko rentav? Jag kände på Scarpa Rush och blev lite impad. Den var förstås lite mjuk, men tyckte den satt förvånansvärt bra. En Maestrale RS eller liknande skulle nog kunna leverera tillräcklig prestanda för puderdagar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp