Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ingelstroem" data-source="post: 974154" data-attributes="member: 83209"><p>För första gången på fyra säsonger har jag köpt nytt och efter noggrann övervägande där första instinkten var att slå till på ett par Moment Bibby Pro, sen till Nordica Patron, därefter till Salomon Rocker 115 blev det ett inköp av ett par <strong>Atomic Automatic</strong> 186 cm med ett par Atomic Tracker, stl L (tack PNyberg och Mountain_Man). </p><p></p><p>Jag tror jag har hittat den optimala one-quiver skidan, för mig, och jag hoppas att den kommer ge mig lika mycket glädje som mina gamla Czar och ARG har gett mig tillsammans. Första gången de kommer att tas ut för användning är i Kicking Horse med omnejd runt och efter nyår. Förhoppningsvis är de precis vad jag har letat efter, enda sedan jag bestämde mig för att köpa nya skidor våren 2010. </p><p></p><p>Czaren tänkte jag skruva på ett hylljärn på och göra mig en väldigt fin hylla till en vardagsrumsvägg, de har gett mig många fina minnen, så sentimental som man är kan de inte gå till någon annan utan de förtjänas att användas av mig i framtiden med. ARG'na blir kvar men antagligen enbart som konstverk då användningsområdet är tyvärr lite för smalt i norra Sverige, även då de kom till användning en dag i Kittelfjäll i vintras.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ingelstroem, post: 974154, member: 83209"] För första gången på fyra säsonger har jag köpt nytt och efter noggrann övervägande där första instinkten var att slå till på ett par Moment Bibby Pro, sen till Nordica Patron, därefter till Salomon Rocker 115 blev det ett inköp av ett par [b]Atomic Automatic[/b] 186 cm med ett par Atomic Tracker, stl L (tack PNyberg och Mountain_Man). Jag tror jag har hittat den optimala one-quiver skidan, för mig, och jag hoppas att den kommer ge mig lika mycket glädje som mina gamla Czar och ARG har gett mig tillsammans. Första gången de kommer att tas ut för användning är i Kicking Horse med omnejd runt och efter nyår. Förhoppningsvis är de precis vad jag har letat efter, enda sedan jag bestämde mig för att köpa nya skidor våren 2010. Czaren tänkte jag skruva på ett hylljärn på och göra mig en väldigt fin hylla till en vardagsrumsvägg, de har gett mig många fina minnen, så sentimental som man är kan de inte gå till någon annan utan de förtjänas att användas av mig i framtiden med. ARG'na blir kvar men antagligen enbart som konstverk då användningsområdet är tyvärr lite för smalt i norra Sverige, även då de kom till användning en dag i Kittelfjäll i vintras. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp