Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 974172" data-attributes="member: 49358"><p>Jag tror jag har hittat lite av vad jag letar efter till i vinter.</p><p></p><p>Ser mer och mer på att köpa ett par Scarpa Maestrale RS, Dynafit Mercury eller Dalbello Sherpa 5/5. Allt beror på vilken som är styvast, känns mest som mina Full Tillt i flexet och passar min fot. Detta kommer nog att kompletteras med ett par Plum Guide bindningar.</p><p></p><p>För liftburen allroundåkning i närområdet så lutar det faktiskt åt ett par Extrem Project 100 i 186. Alldeles för kort för att jag ska vara nöjd, men kommer att passa bra till åkningen som finns nära. Kort radie och bra bett, tillsammans med en fin rocker. Kommer att ersätta mina Rossignol 9x GS skidor då dem blir mer användbara. Rossignol skidan går endas bra om det är, mer eller mindre, balkad backe...vilket det inte är så väldigt ofta. Om det blir dessa, så kommer dem att agera som pist/offpist och park skida. I värsta fall får jag komplettera med något som är lättare i parken...vi får se.</p><p></p><p>BM mässigt så har jag inte bestämt mig än. Kommer att ha kvar mina CD3, men funderar att sätta ett par Guardians på dem och sedan ha en annan skida som chargeskida till tävlingar (om Norska cupen blir av nästa år. Löjligt att ställa in en tävling för att snön är "för hård", antingen det eller att det är för mycket snö....suck)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 974172, member: 49358"] Jag tror jag har hittat lite av vad jag letar efter till i vinter. Ser mer och mer på att köpa ett par Scarpa Maestrale RS, Dynafit Mercury eller Dalbello Sherpa 5/5. Allt beror på vilken som är styvast, känns mest som mina Full Tillt i flexet och passar min fot. Detta kommer nog att kompletteras med ett par Plum Guide bindningar. För liftburen allroundåkning i närområdet så lutar det faktiskt åt ett par Extrem Project 100 i 186. Alldeles för kort för att jag ska vara nöjd, men kommer att passa bra till åkningen som finns nära. Kort radie och bra bett, tillsammans med en fin rocker. Kommer att ersätta mina Rossignol 9x GS skidor då dem blir mer användbara. Rossignol skidan går endas bra om det är, mer eller mindre, balkad backe...vilket det inte är så väldigt ofta. Om det blir dessa, så kommer dem att agera som pist/offpist och park skida. I värsta fall får jag komplettera med något som är lättare i parken...vi får se. BM mässigt så har jag inte bestämt mig än. Kommer att ha kvar mina CD3, men funderar att sätta ett par Guardians på dem och sedan ha en annan skida som chargeskida till tävlingar (om Norska cupen blir av nästa år. Löjligt att ställa in en tävling för att snön är "för hård", antingen det eller att det är för mycket snö....suck) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp