Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasM" data-source="post: 974927" data-attributes="member: 135983"><p>Uppdaterar här då jag har tagit ett beslut och köpt nya vardagsskidor</p><p><strong>Vardagsskida Sverige och kortare turer: </strong> K2 Sidestash 188cm 12/13 med Marker Duke EPF och K2:s färdigskurna hudar</p><p><strong>Gammal Pistskida/Förrådsvärmare: </strong> Rossignol Salto 10.2 184 cm, karnske kan komma till användning om det är 0% chans till offpist</p><p><strong>Snowboard: </strong> Duotone 157cm</p><p></p><p>Velade lite åt Rocker 2 108 eller 115 med Guardian men valde att gå på K2 spåret istället. Velade lite mellan runt 100mm midja men valde att gå till 108 för att få lite bättre offpistegenskaper. Visst karnske man åker en hel del pist men det är sällan de åken som blir minnesvärda.</p><p></p><p>Hamnar jag på en plats där det är bottenlöst puder så hyr jag nog ett par rena offpistskidor för det tillfället. Är det enbart hård pist så kan jag köra mina gamla pistskidor eller så har jag min snowboard som jag åker på för att få lite variation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasM, post: 974927, member: 135983"] Uppdaterar här då jag har tagit ett beslut och köpt nya vardagsskidor [b]Vardagsskida Sverige och kortare turer: [/b] K2 Sidestash 188cm 12/13 med Marker Duke EPF och K2:s färdigskurna hudar [b]Gammal Pistskida/Förrådsvärmare: [/b] Rossignol Salto 10.2 184 cm, karnske kan komma till användning om det är 0% chans till offpist [b]Snowboard: [/b] Duotone 157cm Velade lite åt Rocker 2 108 eller 115 med Guardian men valde att gå på K2 spåret istället. Velade lite mellan runt 100mm midja men valde att gå till 108 för att få lite bättre offpistegenskaper. Visst karnske man åker en hel del pist men det är sällan de åken som blir minnesvärda. Hamnar jag på en plats där det är bottenlöst puder så hyr jag nog ett par rena offpistskidor för det tillfället. Är det enbart hård pist så kan jag köra mina gamla pistskidor eller så har jag min snowboard som jag åker på för att få lite variation. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tankar kring ditt "quiver" inför 12/13 (Once again)
Tillbaka
Topp