Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tankar kring pjäxflex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1313474" data-attributes="member: 26014"><p>Bindningens DIN beskriver exakt en specifik egenskap. Sedan finns andra komponenter som påverkar bindningens prestanda och upplevelse, men just DIN är väl definierad. Men förstår vad du menar. Skillnaden mot flex på skidor och pjäxor är att det inte finns någon som helst norm eller standard för detta.</p><p></p><p>Tror att jag fick berättat för mig att pjäxans flex inte är en uppskattning av motstånd i rörelse framåt, som vi gör när vi ”flexar” i pjäxorna, utan är ett slags mått pjäxans vridstyvhet i sidled och bakåt. Men detta får komma med en brasklapp, det sägs så mycket om allt möjligt. Över 20 år sedan var det visst också, när jag jobbade i sportbutik och hade clinic med någon pjäxtillverkare. En tredelad pjäxa upplevs sannolikt som mjukare när vi flexar den, även om den anges vara lika styv som en tvådelad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1313474, member: 26014"] Bindningens DIN beskriver exakt en specifik egenskap. Sedan finns andra komponenter som påverkar bindningens prestanda och upplevelse, men just DIN är väl definierad. Men förstår vad du menar. Skillnaden mot flex på skidor och pjäxor är att det inte finns någon som helst norm eller standard för detta. Tror att jag fick berättat för mig att pjäxans flex inte är en uppskattning av motstånd i rörelse framåt, som vi gör när vi ”flexar” i pjäxorna, utan är ett slags mått pjäxans vridstyvhet i sidled och bakåt. Men detta får komma med en brasklapp, det sägs så mycket om allt möjligt. Över 20 år sedan var det visst också, när jag jobbade i sportbutik och hade clinic med någon pjäxtillverkare. En tredelad pjäxa upplevs sannolikt som mjukare när vi flexar den, även om den anges vara lika styv som en tvådelad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tankar kring pjäxflex
Tillbaka
Topp