Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tankar kring pjäxflex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1332900" data-attributes="member: 83225"><p>Kapar tråden lite för att prata skafthöjd också. När frun var relativt ny på skidor fick hon en aha-upplevelse när hon gick över till jr-pjäxor. Det lägre skaftet gjorde att hon fick en annan hävstång och kunde komma fram bättre. </p><p></p><p>Nu funderar jag på dotterns pjäxor. Hon drar dem rätt hårt i skaftet och åker mycket med raceträning osv men jag har funderat en del på om hennes problem att flexa benen och komma fram på skidorna kan härröras till för styv, upprätt eller hög pjäxa. Hon väger 35kg och kör på en Dalbello 75-flex pjäxa. Det är ganska standard bland jämngamla racetjejer. Men samtidigt åker hennes kompis (som är klart minst i gänget) i 60-pjäxor med betydligt kortare skaft. Kompisen är helt överlägsen vad gäller att få upp kantvinklar och tryck på skidorna. Det kan absolut vara bättre teknik osv men jag har ändå funderat en del på om vi inte över lag går på för styva och höga pjäxor för tidigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1332900, member: 83225"] Kapar tråden lite för att prata skafthöjd också. När frun var relativt ny på skidor fick hon en aha-upplevelse när hon gick över till jr-pjäxor. Det lägre skaftet gjorde att hon fick en annan hävstång och kunde komma fram bättre. Nu funderar jag på dotterns pjäxor. Hon drar dem rätt hårt i skaftet och åker mycket med raceträning osv men jag har funderat en del på om hennes problem att flexa benen och komma fram på skidorna kan härröras till för styv, upprätt eller hög pjäxa. Hon väger 35kg och kör på en Dalbello 75-flex pjäxa. Det är ganska standard bland jämngamla racetjejer. Men samtidigt åker hennes kompis (som är klart minst i gänget) i 60-pjäxor med betydligt kortare skaft. Kompisen är helt överlägsen vad gäller att få upp kantvinklar och tryck på skidorna. Det kan absolut vara bättre teknik osv men jag har ändå funderat en del på om vi inte över lag går på för styva och höga pjäxor för tidigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tankar kring pjäxflex
Tillbaka
Topp