Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tankar om helikopterskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 236157" data-attributes="member: 12483"><p>Jag erkänner att jag inte vet exakt vad jag talar om här, men vissa fakta om heli-ski i CAN har ju sipprat igenom under årens lopp. </p><p></p><p>Affärsiden går ju rimligen ut på att hålla koptrarna i luften med maxlast under så få flygtimmar som möjligt. Målsättningen är att alltid uppfylla dom garanterade höjdmetrarna med minsta ekonomiska insats. Däremot kan dom inte råda över väder och vind. Rimligen kan kvaliteten på dina dyra åk påverkas negativt. Och åt andra hållet. om du flugtit upp dina höjdmetrar vill du ju inte bli sittande på lodgen medan alla andra flyger. Enligt utsago är somliga operatörer väldigt snara att kränga in extra åk.</p><p></p><p>Äh... jag är nog bara avundsjuk och allmänt negativ nu...</p><p>Det är nog helt enkelt jevvligt läckert under rätt förhållanden!</p><p></p><p>Morgontrött & grinig idag,</p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 236157, member: 12483"] Jag erkänner att jag inte vet exakt vad jag talar om här, men vissa fakta om heli-ski i CAN har ju sipprat igenom under årens lopp. Affärsiden går ju rimligen ut på att hålla koptrarna i luften med maxlast under så få flygtimmar som möjligt. Målsättningen är att alltid uppfylla dom garanterade höjdmetrarna med minsta ekonomiska insats. Däremot kan dom inte råda över väder och vind. Rimligen kan kvaliteten på dina dyra åk påverkas negativt. Och åt andra hållet. om du flugtit upp dina höjdmetrar vill du ju inte bli sittande på lodgen medan alla andra flyger. Enligt utsago är somliga operatörer väldigt snara att kränga in extra åk. Äh... jag är nog bara avundsjuk och allmänt negativ nu... Det är nog helt enkelt jevvligt läckert under rätt förhållanden! Morgontrött & grinig idag, /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tankar om helikopterskidåkning?
Tillbaka
Topp