Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tänkte köpa skidor och kan ingenting om området, Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasqvitslund" data-source="post: 1084356" data-attributes="member: 135421"><p>Många bra rekommendationer, jag slår också ett slag för pjäxor om ekonomin inte håller. På Vemdalsskalet har de skistarshop, där kan du säkerligen få dig en bra pjäxa med rabatt så sent på säsongen som i mars. Be om hjälp och se till att få testa så många pjäxor som möjligt, välj de som sitter bäst på foten med vägledning av personalen. </p><p></p><p>1. Köp ett par rejäla pjäxor som fixar din vikt. Hårdheten på pjäxan kallas för flex och anges mellan ca 90-130 för oss vanliga åkare. </p><p>2. Snåla inte på köpet av pjäxor, de håller flera säsonger och de underlättar din åkning, glöm inte bort formgjuten innersula som gör mirakel för åkningen och blodcirkulationen i fötterna. Köper du en för dålig pjäxa kommer du snabbt vilja byta ut den. </p><p>3. Hyr skidor tills dess att du har råd att köpa ett par egna, men sikta på ett par "allmountain", (slang för att skidorna fungerar i alla typer av åkning(pist, offpist etc).).</p><p></p><p>Personligen hade jag inte köpt på Stadium Outlet, så länge de inte säljer ut de pjäxor jag åker på i dagsläget(vilket för min del inte funkar eftersom de inte finns hos stadium). Sedan tror jag tyvärr inte heller att personalen i en sådan butik kan ge dig den hjälp du behöver för att få ett par bra pjäxor. Håll i kulorna och köp pjäxor när du kommer till Vemdalen. Det viktigaste med pjäxor är att de passar DIN fot, inget annat. Märke, modell, pris, spelar ingen roll, de ska passa dig, din fot och dina förutsättning(vikt, teknik).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasqvitslund, post: 1084356, member: 135421"] Många bra rekommendationer, jag slår också ett slag för pjäxor om ekonomin inte håller. På Vemdalsskalet har de skistarshop, där kan du säkerligen få dig en bra pjäxa med rabatt så sent på säsongen som i mars. Be om hjälp och se till att få testa så många pjäxor som möjligt, välj de som sitter bäst på foten med vägledning av personalen. 1. Köp ett par rejäla pjäxor som fixar din vikt. Hårdheten på pjäxan kallas för flex och anges mellan ca 90-130 för oss vanliga åkare. 2. Snåla inte på köpet av pjäxor, de håller flera säsonger och de underlättar din åkning, glöm inte bort formgjuten innersula som gör mirakel för åkningen och blodcirkulationen i fötterna. Köper du en för dålig pjäxa kommer du snabbt vilja byta ut den. 3. Hyr skidor tills dess att du har råd att köpa ett par egna, men sikta på ett par "allmountain", (slang för att skidorna fungerar i alla typer av åkning(pist, offpist etc).). Personligen hade jag inte köpt på Stadium Outlet, så länge de inte säljer ut de pjäxor jag åker på i dagsläget(vilket för min del inte funkar eftersom de inte finns hos stadium). Sedan tror jag tyvärr inte heller att personalen i en sådan butik kan ge dig den hjälp du behöver för att få ett par bra pjäxor. Håll i kulorna och köp pjäxor när du kommer till Vemdalen. Det viktigaste med pjäxor är att de passar DIN fot, inget annat. Märke, modell, pris, spelar ingen roll, de ska passa dig, din fot och dina förutsättning(vikt, teknik). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tänkte köpa skidor och kan ingenting om området, Hjälp!
Tillbaka
Topp