Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tänkte köpa skidor och kan ingenting om området, Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Udesen" data-source="post: 1084400" data-attributes="member: 93875"><p>hade jag varit du så hade jag konsekvent undivikit "klassiska pistskidor", sådana med platt tail, som du länkade.</p><p></p><p>Nästan alla jag har pratat med och fått att prova "annorlunda skidor" kommer tillbaka och diggar det bra mycket mer än när de hade vanliga pistskidor. Du kanske tänker "Borde inte pistskidor vara bäst för mig när jag åker i pist" så har du delvis rätt, men traditionella pistskidor kräver en annan slags input från åkaren gemtemot ett par twintip eller liknande all mountain.</p><p></p><p>En skida som dessutom är mjukare (pistskidor tenderar att vara hårdare) blir lättare att få runt och hantera.</p><p></p><p>Skulle precis skriva en ostig jömförelse men kommer inte på något bra exempel, hoppas du förstår vad jag försöker framföra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Udesen, post: 1084400, member: 93875"] hade jag varit du så hade jag konsekvent undivikit "klassiska pistskidor", sådana med platt tail, som du länkade. Nästan alla jag har pratat med och fått att prova "annorlunda skidor" kommer tillbaka och diggar det bra mycket mer än när de hade vanliga pistskidor. Du kanske tänker "Borde inte pistskidor vara bäst för mig när jag åker i pist" så har du delvis rätt, men traditionella pistskidor kräver en annan slags input från åkaren gemtemot ett par twintip eller liknande all mountain. En skida som dessutom är mjukare (pistskidor tenderar att vara hårdare) blir lättare att få runt och hantera. Skulle precis skriva en ostig jömförelse men kommer inte på något bra exempel, hoppas du förstår vad jag försöker framföra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Tänkte köpa skidor och kan ingenting om området, Hjälp!
Tillbaka
Topp