Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tänndalen vs. Ramundberget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ebba-t" data-source="post: 522659" data-attributes="member: 53509"><p>Jag har åkt i Tänndalens liftsystem (Svansjön, Tännporten, Buskvallen och Hamra) de senaste 3 dagarna. Hamras park är faktiskt mycket bättre än den varit förut. (Finns dock saker att jobba på såklart.) Tänndalens backar är top notch. Vid bra väder är det som att ingen åkt före en. Inte en vall, nada. Pisten är LÄTT bland de bästa i Sverige! Bor man i Tänndalen är det också väldigt nära till Funäsdalsberget där parken faktiskt är riktigt bra. Pisterna är också väldigt fina och offpisten likaså. Den största fördelen med Tänndalen/Funäsdalen är att man får stå högst 2 minuter i liftkön = mycket mer tid för skön åkning istället. Det längsta jag själv fått stå i kö (v.9, hela STHLM har sportlov) är ca 1½ minut.</p><p></p><p>Ramundberget är en större skidort, vilket också gör att fler åker dit, vilket i sin tur sedan leder till långa liftköer. När man ska upp med ankarliften längst bort upp till det "riktiga" systemet uppe på berget har det hänt att jag fått stå i kö i ca 10 minuter. Det var inte sådär svinkul. Skidåkningen är även där mucho fin. Vallarna i pisten växer fortare än fort när det snöar. Men det är ändå bra. Parken är bra, offpisten bra, pisten är inte riktigt lika bra. Ramis ligger också mycket mer avskilt från "centrum" än Tänndalen och Funäsdalsberget.</p><p></p><p>Jag föreslår att du bor i Tänndals- eller Funäsdalsområdet. Köp ett liftkort som gäller i alla system, ta skidbussen eller den eventuella bilen runt i alla de olika systemen och ha himlans massa skoj. För snön är fin och backarna züper!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebba-t, post: 522659, member: 53509"] Jag har åkt i Tänndalens liftsystem (Svansjön, Tännporten, Buskvallen och Hamra) de senaste 3 dagarna. Hamras park är faktiskt mycket bättre än den varit förut. (Finns dock saker att jobba på såklart.) Tänndalens backar är top notch. Vid bra väder är det som att ingen åkt före en. Inte en vall, nada. Pisten är LÄTT bland de bästa i Sverige! Bor man i Tänndalen är det också väldigt nära till Funäsdalsberget där parken faktiskt är riktigt bra. Pisterna är också väldigt fina och offpisten likaså. Den största fördelen med Tänndalen/Funäsdalen är att man får stå högst 2 minuter i liftkön = mycket mer tid för skön åkning istället. Det längsta jag själv fått stå i kö (v.9, hela STHLM har sportlov) är ca 1½ minut. Ramundberget är en större skidort, vilket också gör att fler åker dit, vilket i sin tur sedan leder till långa liftköer. När man ska upp med ankarliften längst bort upp till det "riktiga" systemet uppe på berget har det hänt att jag fått stå i kö i ca 10 minuter. Det var inte sådär svinkul. Skidåkningen är även där mucho fin. Vallarna i pisten växer fortare än fort när det snöar. Men det är ändå bra. Parken är bra, offpisten bra, pisten är inte riktigt lika bra. Ramis ligger också mycket mer avskilt från "centrum" än Tänndalen och Funäsdalsberget. Jag föreslår att du bor i Tänndals- eller Funäsdalsområdet. Köp ett liftkort som gäller i alla system, ta skidbussen eller den eventuella bilen runt i alla de olika systemen och ha himlans massa skoj. För snön är fin och backarna züper! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tänndalen vs. Ramundberget?
Tillbaka
Topp