Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tänndalen vs. Ramundberget?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carlstedt" data-source="post: 522933" data-attributes="member: 66164"><p>Jag kom precis hem från en resa till ovannämda orter och kan helt klart säga att det helt och hållet beror på vad du är ute efter.</p><p></p><p>Ramundberget vågar jag nästan säga krossar Tänndalen angående offpist. Den glesa skogen och den minst sagt spännande trängen med allt ifrån flack skogsåkning till riktigt brant gör att den överglänser Tänndalens kuperade träng helt och hållet. Problemet med den kuperade trängen i Tänndalen ligger i att om man ska in i skogen får man endast 3-4 svängar innan du måste skråa ut ur skogen igen på grund utav att det börjar gå uppåt innan det bär av neråt igen.</p><p></p><p>Om du är ute efter pist smiskande i manchester pister skulle jag rekomendera Tännadalen eftersom området är större och pisterna håller sig frächa mycket längre än i Ramundberget, dock så har Ramundberget brantare och "krångligare" pister eftersom de branta väldigt fort blir uppkörda vilket är roligt om du är ute efter det.</p><p></p><p>Jag är egentligen inte en park åkare men enligt park åkande vänner som jag var uppe med så var parkerna ganska jämna bra. </p><p></p><p>Ha en trevlig skidsemester!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carlstedt, post: 522933, member: 66164"] Jag kom precis hem från en resa till ovannämda orter och kan helt klart säga att det helt och hållet beror på vad du är ute efter. Ramundberget vågar jag nästan säga krossar Tänndalen angående offpist. Den glesa skogen och den minst sagt spännande trängen med allt ifrån flack skogsåkning till riktigt brant gör att den överglänser Tänndalens kuperade träng helt och hållet. Problemet med den kuperade trängen i Tänndalen ligger i att om man ska in i skogen får man endast 3-4 svängar innan du måste skråa ut ur skogen igen på grund utav att det börjar gå uppåt innan det bär av neråt igen. Om du är ute efter pist smiskande i manchester pister skulle jag rekomendera Tännadalen eftersom området är större och pisterna håller sig frächa mycket längre än i Ramundberget, dock så har Ramundberget brantare och "krångligare" pister eftersom de branta väldigt fort blir uppkörda vilket är roligt om du är ute efter det. Jag är egentligen inte en park åkare men enligt park åkande vänner som jag var uppe med så var parkerna ganska jämna bra. Ha en trevlig skidsemester! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Tänndalen vs. Ramundberget?
Tillbaka
Topp