Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
taper , fördel/nackdel ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1100428" data-attributes="member: 88096"><p>[USER=127291]@Ake_Astrom[/USER] </p><p>Håller med men det finns förstås fler egenskaper som verkar åt samma håll;</p><p>mkt bredd, lång svängradie, 0-spann, rätt flex för ens vikt, lång skida, mkt taper, mkt rocker med vettig profil -> flyt i lössnö</p><p>Om man då som jag har fått för sig att man vill ha lång aktiv kant kan man ta bort tapern och 'öka' på några av de andra egenskaperna.</p><p>Men jag håller med om att preferenserna varierar - få skulle hålla med mig om att CT4/CT5 med 122 under foten är en vettig varjedagskida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1100428, member: 88096"] [USER=127291]@Ake_Astrom[/USER] Håller med men det finns förstås fler egenskaper som verkar åt samma håll; mkt bredd, lång svängradie, 0-spann, rätt flex för ens vikt, lång skida, mkt taper, mkt rocker med vettig profil -> flyt i lössnö Om man då som jag har fått för sig att man vill ha lång aktiv kant kan man ta bort tapern och 'öka' på några av de andra egenskaperna. Men jag håller med om att preferenserna varierar - få skulle hålla med mig om att CT4/CT5 med 122 under foten är en vettig varjedagskida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
taper , fördel/nackdel ?
Tillbaka
Topp