Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Taskig svenska!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjorte" data-source="post: 39469" data-attributes="member: 10167"><p>Lite slang tycker jag nog kan vara tillåtet. Dett är väl sånt som utvecklar språket. Se bara på "mejl".</p><p>Någonting som däremot är förkastligt på alla vis och dessutom allra vanligast på dessa forum är SÄR SKRIVNINGAR. Det är ett fenomen som verkligen gör att man stannar upp i läsningen och måste tolka innebörden, som någon skrev tidigare. Någon annan skrev att man ska skriva som man pratar. Det håller jag(nästan) fullständigt med om. Men jag tror inte att det finns någon, svenskbetyg till trots, som särpratar. "Jag ser as bra i de här brillorna!". Därför borde man inte skriva så heller. För man ska ju skriva som man pratar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjorte, post: 39469, member: 10167"] Lite slang tycker jag nog kan vara tillåtet. Dett är väl sånt som utvecklar språket. Se bara på "mejl". Någonting som däremot är förkastligt på alla vis och dessutom allra vanligast på dessa forum är SÄR SKRIVNINGAR. Det är ett fenomen som verkligen gör att man stannar upp i läsningen och måste tolka innebörden, som någon skrev tidigare. Någon annan skrev att man ska skriva som man pratar. Det håller jag(nästan) fullständigt med om. Men jag tror inte att det finns någon, svenskbetyg till trots, som särpratar. "Jag ser as bra i de här brillorna!". Därför borde man inte skriva så heller. För man ska ju skriva som man pratar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Taskig svenska!
Tillbaka
Topp