Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävla i friåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 10830" data-attributes="member: 13861"><p>Word brother!!! </p><p></p><p>Äntligen någon som vågar lyfta bladet på munnen och dissa denna tvivelaktiga benämning och avart av skidåkning. Såg förresten en intervju med Mr Jon Olson (inget ont om honom dock) i ett svenskt herrmagasin som jag inte vill nämna vid namn därför att jag inte vill bli förknippad med att glutta i såna blaskor. Hursomhelst så hävdade han att extremskidåkning bestod av två grenar: big-jump och big-mountain!!! Samtidigt tyckte han att han inte fick speciellt bra betalt med tanke på riskerna. Hmmm...</p><p></p><p>Visst det gör ont att landa fel i en betonglandning men att kalla det vid samma namn och därmed jämföra det med vad herrar Vallencant, Tardivel, Saudan med flera sysslat med sedan 70-talet gör ju en tårögd. Vilken total brist på historielöshet. Att jämföra en isig kulle i Sälen med La Meijes nordsida och kalla de båda för extremt är ju på gränsen till ärekränkning gentemot de riktiga extremåkarna. Dessa herrar satte, jag skriver satte eftersom ett flertal av dom är döda, livet på spel och fick dessutom betala det högsta priset, detta utan att motta några feta checkar av brudar i bikinis nere vid botten på åket. Visst, Vallencant m.fl. var väl bland de första som tjänade pengar på annan åkning än portsmällande men summorna var knappast i närheten av vad J Olson snurrar in på en eftermiddag.</p><p></p><p>Fasen, det är så otroligt få som ens kan ta ordet extremåkning i sin mun och verkligen mena att det är det dom sysslar med att ordet borde vara på utdöende.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 10830, member: 13861"] Word brother!!! Äntligen någon som vågar lyfta bladet på munnen och dissa denna tvivelaktiga benämning och avart av skidåkning. Såg förresten en intervju med Mr Jon Olson (inget ont om honom dock) i ett svenskt herrmagasin som jag inte vill nämna vid namn därför att jag inte vill bli förknippad med att glutta i såna blaskor. Hursomhelst så hävdade han att extremskidåkning bestod av två grenar: big-jump och big-mountain!!! Samtidigt tyckte han att han inte fick speciellt bra betalt med tanke på riskerna. Hmmm... Visst det gör ont att landa fel i en betonglandning men att kalla det vid samma namn och därmed jämföra det med vad herrar Vallencant, Tardivel, Saudan med flera sysslat med sedan 70-talet gör ju en tårögd. Vilken total brist på historielöshet. Att jämföra en isig kulle i Sälen med La Meijes nordsida och kalla de båda för extremt är ju på gränsen till ärekränkning gentemot de riktiga extremåkarna. Dessa herrar satte, jag skriver satte eftersom ett flertal av dom är döda, livet på spel och fick dessutom betala det högsta priset, detta utan att motta några feta checkar av brudar i bikinis nere vid botten på åket. Visst, Vallencant m.fl. var väl bland de första som tjänade pengar på annan åkning än portsmällande men summorna var knappast i närheten av vad J Olson snurrar in på en eftermiddag. Fasen, det är så otroligt få som ens kan ta ordet extremåkning i sin mun och verkligen mena att det är det dom sysslar med att ordet borde vara på utdöende. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävla i friåkning?
Tillbaka
Topp