Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävla i friåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 10833" data-attributes="member: 14483"><p>Skarpsynt inläg, bäste JCM</p><p></p><p>Som du så skarpsynt framhåller så är det en motsägelse att tävla i friåkning. Att det till och med genoförs extremskidåkningstävlingar är bara en fortsättning på absurditeten. </p><p></p><p>Jag lanserar därför en teori över hur det kan ha gått så här snett. </p><p>Allt bottnar i att forna tiders skidluffare är idag ersatta av jag-vågar-visst-åka-till-alperna-för-det är-coolt-och-självständigt. Denna nya gruppering (har även ett större inslag en förr av kvinnor) föredrar, bra boende, arbete, (jag jobbar på coola krogen, eller min arbetsgivare är faktiskt: lurar-alla-polare-langely) och vill inget hällre än att iklädd vit Paek-uniform stoltsera med de senaste skidorna. Skidåkningen är för den breda massan en bisyssla vilket föranleder en känslolös atmosfär.</p><p> </p><p>För att skickliga, företrädesvis unga, skidåkare skall få utlopp för sina naturliga drift på krogar och sedermera gränder, trappuppgångar och bakgator måste även de ge vika. </p><p>Resultatet är en hänsynslös jakt på sponsorer som de, i utbyte mot sin friåkningssjäl, byter mot fina prylar och rena hela kläder. Lite pengar kan det bli, men dessa går snabbt åt för att hyra in sig i någon stor lya.</p><p>Sponsorerna som ofta har sitt ursprung som portrundare, lanserar självklart ett absurt tävlingsmoment som motprestation. </p><p>Resultatet ser vi idag där potentiella brantåkare pga. av sin naturliga könsdrift luras in i en kraftigt neråtgående demoraliserande spiral. Det historiska arvet (frid över deras minnen) bleknar i allt fortare takt. </p><p></p><p>Det finns dock hopp bröder och systrar. Vi får rannsaka oss själva och bjuda till lite mer på krogarna och för all del på bakgator och gränder. Se förbi de smutsiga underställen och trasiga fjolårsskidor, arbeta mindre och inse vilken charm det är att bo två tjejer och sju grabbar på femtonkvadratmeter. </p><p>Upplev känslan att leva på sura slattar och snodda bagetter och att finansiera kommande månad på allehanda försäkringsbedrägerier. </p><p></p><p>Eder Mes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 10833, member: 14483"] Skarpsynt inläg, bäste JCM Som du så skarpsynt framhåller så är det en motsägelse att tävla i friåkning. Att det till och med genoförs extremskidåkningstävlingar är bara en fortsättning på absurditeten. Jag lanserar därför en teori över hur det kan ha gått så här snett. Allt bottnar i att forna tiders skidluffare är idag ersatta av jag-vågar-visst-åka-till-alperna-för-det är-coolt-och-självständigt. Denna nya gruppering (har även ett större inslag en förr av kvinnor) föredrar, bra boende, arbete, (jag jobbar på coola krogen, eller min arbetsgivare är faktiskt: lurar-alla-polare-langely) och vill inget hällre än att iklädd vit Paek-uniform stoltsera med de senaste skidorna. Skidåkningen är för den breda massan en bisyssla vilket föranleder en känslolös atmosfär. För att skickliga, företrädesvis unga, skidåkare skall få utlopp för sina naturliga drift på krogar och sedermera gränder, trappuppgångar och bakgator måste även de ge vika. Resultatet är en hänsynslös jakt på sponsorer som de, i utbyte mot sin friåkningssjäl, byter mot fina prylar och rena hela kläder. Lite pengar kan det bli, men dessa går snabbt åt för att hyra in sig i någon stor lya. Sponsorerna som ofta har sitt ursprung som portrundare, lanserar självklart ett absurt tävlingsmoment som motprestation. Resultatet ser vi idag där potentiella brantåkare pga. av sin naturliga könsdrift luras in i en kraftigt neråtgående demoraliserande spiral. Det historiska arvet (frid över deras minnen) bleknar i allt fortare takt. Det finns dock hopp bröder och systrar. Vi får rannsaka oss själva och bjuda till lite mer på krogarna och för all del på bakgator och gränder. Se förbi de smutsiga underställen och trasiga fjolårsskidor, arbeta mindre och inse vilken charm det är att bo två tjejer och sju grabbar på femtonkvadratmeter. Upplev känslan att leva på sura slattar och snodda bagetter och att finansiera kommande månad på allehanda försäkringsbedrägerier. Eder Mes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävla i friåkning?
Tillbaka
Topp