Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävling/Camp i Kiruna den 16/17 December
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 246467" data-attributes="member: 35960"><p>Dirtbag: då kan du säga mig kanske hur mkt snö vi egentligen har? </p><p>Grejjen är den att all nederbörd har kommit i just december.. Det var ju inte speciellt mkt snö innan dess.. Så ja, procenten för nederbörden under December månad är mycket högre än vanliga vintrar då nederbörden varit utspridd över 2-3 månader.. Men då hade vi inte heller någon snö mängd att tala om innan december månad började.. Nu har vi haft den turen att alla lågtryck kommit söderifrån och inte från fjällen.. Då har det dumpat ner snö här istället för som i vanliga fall över riksgränsen.. Som förövrigt enligt radion idag inte har mer än 35-40cm snö.. Sen att vi skulle närma oss rekordet på 142cm ser jag inte omöjligt, om man ser till hur mkt vi har kvar av vintern. Men Jag tror vi är en bit ifrån som det ser ut idag.. Men som sagt, jag vet inte exakt hur mycket snö vi har.. Vad är medelsnödjupet ett vanligt år? </p><p>Men klart är att vi har bra med snö iallafall, det kan vi nog vara överens om iallafall..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 246467, member: 35960"] Dirtbag: då kan du säga mig kanske hur mkt snö vi egentligen har? Grejjen är den att all nederbörd har kommit i just december.. Det var ju inte speciellt mkt snö innan dess.. Så ja, procenten för nederbörden under December månad är mycket högre än vanliga vintrar då nederbörden varit utspridd över 2-3 månader.. Men då hade vi inte heller någon snö mängd att tala om innan december månad började.. Nu har vi haft den turen att alla lågtryck kommit söderifrån och inte från fjällen.. Då har det dumpat ner snö här istället för som i vanliga fall över riksgränsen.. Som förövrigt enligt radion idag inte har mer än 35-40cm snö.. Sen att vi skulle närma oss rekordet på 142cm ser jag inte omöjligt, om man ser till hur mkt vi har kvar av vintern. Men Jag tror vi är en bit ifrån som det ser ut idag.. Men som sagt, jag vet inte exakt hur mycket snö vi har.. Vad är medelsnödjupet ett vanligt år? Men klart är att vi har bra med snö iallafall, det kan vi nog vara överens om iallafall.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tävling/Camp i Kiruna den 16/17 December
Tillbaka
Topp