Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tävling Mest skidor - minst utsläpp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ville-vessla" data-source="post: 238040" data-attributes="member: 54648"><p>OK, på begäran, jag ska läsa några rader ur regelboken.</p><p></p><p>Skiddag = dag man åker skidor. </p><p>Jibba en dag i Hammarbybacken,gå en alpin tur med skidor på anmarschen eller skejta upp på ett fjäll. Och givetvis allting däremellan. </p><p></p><p>Vilken koldioxidförbrukning ska jag räkna med?</p><p>Räkna dina resor. </p><p>Varför bara resorna? Därför att de går att räkna på...</p><p>Centralbyrakraten har lovat komma in med en förbrukning för liftanläggning. Det blir en schablon, x kilo för en dag i lift, oavsett hur stort systemet är. </p><p></p><p>Vilka resor ska jag räkna in? De resor som kommer av att du vill åka skidor. </p><p>Exempel, Jag jobbar säsong i norra norrland. Mycket talar för att jag inte skulle valt att bo i denna lilla by, om det inte vore för skidåkningen. Någon gång varje säsong åker jag söderöver för att hälsa på släkt och vänner. Solklar skidresa -även om jag åker från skidåkning. (se hasses kommentar) </p><p></p><p>Mans, 2 kg per skiddag för bussen. Det dubbla omni åker två i en bil.</p><p>Hagi; runt 75 kg per skiddag</p><p>Wuchi; Du kan göra 10 hemresor med tåget, och hamnar ändå på 100 g per skiddag. </p><p></p><p>Aktuell ställning</p><p>1. Wuchi 0,01</p><p>2. Mans 2,0</p><p>3. Nenne 2,6</p><p>4. Hasse 7,0</p><p>5. Mattie 9,7</p><p>6. Hagi 75 </p><p></p><p>Är det orättvist? Javisst, mycket. Alla som åker skidor nära hemmet gynnas ofantligt. </p><p>Mitt förslag är att vi lottar ut priserna bland alla som deltar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ville-vessla, post: 238040, member: 54648"] OK, på begäran, jag ska läsa några rader ur regelboken. Skiddag = dag man åker skidor. Jibba en dag i Hammarbybacken,gå en alpin tur med skidor på anmarschen eller skejta upp på ett fjäll. Och givetvis allting däremellan. Vilken koldioxidförbrukning ska jag räkna med? Räkna dina resor. Varför bara resorna? Därför att de går att räkna på... Centralbyrakraten har lovat komma in med en förbrukning för liftanläggning. Det blir en schablon, x kilo för en dag i lift, oavsett hur stort systemet är. Vilka resor ska jag räkna in? De resor som kommer av att du vill åka skidor. Exempel, Jag jobbar säsong i norra norrland. Mycket talar för att jag inte skulle valt att bo i denna lilla by, om det inte vore för skidåkningen. Någon gång varje säsong åker jag söderöver för att hälsa på släkt och vänner. Solklar skidresa -även om jag åker från skidåkning. (se hasses kommentar) Mans, 2 kg per skiddag för bussen. Det dubbla omni åker två i en bil. Hagi; runt 75 kg per skiddag Wuchi; Du kan göra 10 hemresor med tåget, och hamnar ändå på 100 g per skiddag. Aktuell ställning 1. Wuchi 0,01 2. Mans 2,0 3. Nenne 2,6 4. Hasse 7,0 5. Mattie 9,7 6. Hagi 75 Är det orättvist? Javisst, mycket. Alla som åker skidor nära hemmet gynnas ofantligt. Mitt förslag är att vi lottar ut priserna bland alla som deltar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tävling Mest skidor - minst utsläpp
Tillbaka
Topp